Gå til innhold

Hvordan få 100hz på tv'en?

Itw

Anbefalte innlegg

Oki status nå: Bytta scart kontakt sånn att jeg fikk valget med s-video.

Trykte valget for s-video og vips da skjedde akkurat det samme som da jeg putta s-videoen i s-video kontakten på tv'en, det ble svart hvit!

Og da prøvde jeg og skifte mellom alle pal standarene på skjermkort menyen og ingenting av det hjalp.

Prøvde også ntcs på skjermkort menyen, men enda svart hvit.

Prøvde da og skifte mellom type innput på tv'en kan velge mellom vhs, s-vhs og mange andre mest hva man har koblet i kontakten der, men uansett fortsatt svart hvit.

Så eneste måte jeg får farger er vist jeg ikke bruker valget for s-video, men da med skurrende/flamrende hvit (men med blå skjær i) og 60hz...

Finner altså ikke ut hvordan fikse 100hz :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ITW: Kjøp en 100HZ tv. At folk eier 50HZ tv'er i 2005 er en skam! :) 100HZ TV har jeg hatt i 10 år nå!

- Det GÅR IKKE å "få" 100HZ på en gammeldags 50HZ tv. 100HZ får man kun på en 100HZ tv. Så enkelt er det. GÅ og kjøp en ny tv du! :) Du får jo 100HZ tv'er ned i gi-bort-pris nå (2-3-4000 kr) !

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
skal da gå med 100hz, last ned drivere fra ati sin hjemmeside, så setter du på pal på PC`n (finnes ikke det forskjellige PAL instillinger ? PAL-A, PAL-B, PAL-E o.l. ? )

du får egentlig ikke 100hz, siden pal videosignalet er faktisk 50hz.

det er fremdeles bare 50 halvbilder per sekund (annenhver vannrette linje hvert sekund) ca 25 hele bilder per sekund.

det en 100hz tv gjør er at den tar de 50 halvbildene og viser de dobbelt,

altså hver frame to ganger etterhverandre. noe som gir et mer stabilt og rolig bilde.

så bare rolig, selve tv-skjermen er 100hz selv om windows sender 50 eller 60hz inn til tv'n. :thumbup:

Lenke til kommentar

Oki da gir jeg meg der da...

Da er det jo som det skal være da...

Får vell bare leve med litt rare hvit farger...

Og sist og ikke minst kjære ThomasWH har du lest litt på hva jeg har spurt etter i det hele og det store eller bare har du for vane att du bare svarer i vildenssky?

Som jeg sier i begynnelsen jeg har akkurat kjøpt 100hz tv :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...