Gå til innhold

Asus A8N-SLI Deluxe, Socketfeste problemer

Uxzuigal

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter her med et av disse nydlige hovedkortene og vil gjerne montere min vannkjøling på CPUen min, men, den svarte plastik dingsen rundt og min kjøleblokk er lite kompatibel, tenkte først på og fjerne den svarte dingesen og gjorde dette, men fant ut at det sikkert ikke var så god ide og la blokka hvile på CPUen festet til 2 skruer:)

Tenkte derfor å få meg noen Shims til 939 socketen og dette hovedkortet, men har hatt lite hell i å finne noen.

Lurer på:

1) Vet noen om butikk som selger? Har sett på microplex, komplett og mpx, netshop.

2) Noen som har en god løsning? :)

3) Noen som har en god løsning og har prøvd det? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at kjøleblokken ikke rekker ned til CPUen :)

det jeg mente med fresing/sliping/boring, var at du kanskje kunne fjerne litt av blokken der den tok borti og ikke der den skal treffe cpu:) eller missforstår jeg helt nå?

edit: hehe, tror jeg bare missforsto broblemet ditt. du måtte fjerne plastdingsen for å i det hele tatt kunne feste blokken, ikke sant? så lenge det er et gjevnt trykk på cpu fra blokken, så skal det ikke ha noe å si.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Ok, for det jeg ser som litt skummelt er å feste blokken med 2 skruer oppå CPUen :)

Riktignok er CPUen flat og sånn, men er litt redd for å knuse:D

Feste skruer likt på begge sider av CPU er nok ikke noe problem, bare tenker på trykk ved evt flytting etc:)

Edit:

Snakket med en kammerat og han er ikke sikker på om det kommer til å gå bra, hmm

noen flere inspill på hvorvidt det går og feste med 2 skruer bare? Her er bilde av hovedkort:

http://www.gamepc.com/images/labs/rev-a8n-sl-boardLG.jpg

CPU blokk ser ut som en skillpadde og er fra Aquacomputer:)

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...