enden Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 TEST: ViewSonic VX912 Vi fortsetter å kikke på de stadig mer populære LCD-skjermene på 19 tommer. Denne gangen er det ViewSonic som skal i ilden med sin raske og rimelige VX912. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 vel, for å si det sånn, har sett finere skjermer designmessig.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Flott test jørgen! Likte heller ikke at skjermen ikke hadde noen justeringsmuligheter høydemessig, men satser på at det snart kommer skjermer som er bedre enn de vi nå har på markedet når jeg skal oppgradere skjermen. Ps : Tar man utgangspunkt i en 19" Crt så ser man at høyden fra standen til nederste del av skjermen er faktisk på hele 15-17Cm så det er vel dette Viewsonic har tatt utgangspunkt i (målt fra en Viewsonic p95f+ 19" ). Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Så lenge det er så dårlig oppløsning på 19" så er det helt uaktuelt for meg. Kan jo like gjerne kjøpe to 17" da... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Nå er jeg glad jeg fulgte anbefalningen jeg fikk av deg tidligere. Valget sto mellom Viewsonic VX912 og Benq FP937S. Jeg valgte Benq FP937S. Angrer ikke på det nå Sveinl. Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 vel, for å si det sånn, har sett finere skjermer designmessig.. Det er jo veldig smak og behag. Skjermer blir i alle fall ikke vurdert på design, annet enn hvis vi velger å trekke fram fiffige løsninger, som jeg ikke har noen eksempler på i hodet (har mao aldri skjedd) Lenke til kommentar
alexf Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg har denne skjermen selv, og er meget fornøyd med den til mitt bruk. Jeg betalte ikke så mye for den heller. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg venter heller på OLED jeg. Lenke til kommentar
Mosess Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg venter heller på OLED jeg. har du god tid da? neida, men alikevel hw.no = uoffisielle norgesmestere i bubble trouble? :!: :!: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Liker at 19-tommere begynner å bli mer mainstream, håper 20 kommer etter ganske fort. AtW Lenke til kommentar
enden Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Liker at 19-tommere begynner å bli mer mainstream, håper 20 kommer etter ganske fort. AtW Tja, har ikke helt oversikt over hva som sendes med ferdigmaskiner idag, men der har man jo en veldig bra indikasjon på hva som er mainstream. Det er jo et par år siden 17-tommere tok over for CRT-skjermer her, og det er først i det siste 19-tommere virkelig har blomstret. Hvis utviklingen fortsetter i samme tempo/retning kan vi jo håpe på 20-tommere i slutten av 2006... Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er det ikke snart på tide at dere tester Iiyama E485S nå? Skikkelige VA-paneler, 800:1 i kontrast, til en utrolig bra pris. På papiret ser det ekstremt bra ut. Venter bare på en test før jeg bestiller den. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 vel, for å si det sånn, har sett finere skjermer designmessig.. Det er jo veldig smak og behag. Skjermer blir i alle fall ikke vurdert på design, annet enn hvis vi velger å trekke fram fiffige løsninger, som jeg ikke har noen eksempler på i hodet (har mao aldri skjedd) Firewire og usb utgang på skjermen. Kun en kabel fra maskin til skjerm, fører både strøm og signal. Å kunne tilte skjermen 90 grader slik at man får feks en oppløsning på 1200x1600. Tv-tuner Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg håper ikke den mengden av for- og mot-argumenter blir vanlig i testene på hw.no ... Jeg (og sikkert mange andre) leser som regel bare litt her og der i artikkelen for å så se over for- og mot-argumentene. Lenke til kommentar
boosting Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Merkelig at Vx912 med lavere responstid enn 910, har etterslep (ala ja RT er ikke alt..osv). Bubbletrouble på min vx910, er 0, null, zip, etterslep. Ikke i noen spill jeg har testet heller (borsett fra painkiller i enkelte tilfeller). Hvilket skjermkort ble brukt i testen? Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Den ble testet på et Hercules Radeon 9800 Pro (og et GeForce 2 MX400 ). Jeg er ganske sensitiv til etterslep, så jeg oppdager det lett - selv i grader som ikke er plagsomt. Kanskje du er en av de heldige, som ikke ser det? Lenke til kommentar
boosting Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Nei, er relativt sensitiv til det .... har sett andre med mye slep, og det blir fort slitsomt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Vel, vi har opplevd før at den nye versjonen av en skjerm er dårligere enn den gamle, så det kan godt være du har rett. Jeg har ikke sett 910, så jeg tør ikke uttale meg om akkurat den saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå