Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøpe kontaktlinser på nett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-12 21:37, Pluto skrev:

Har også tenkt litt på om det er billigere, vurderer det selv...

Her er en annen side:

Wow, 256kr for en pakke Soflens 66 :smile:

Sist jeg var hos optikeren, så kostet det meg 900kr for en 6 pakning av de der, men da er vel linsekontollen lagt til i prisen.

Lenke til kommentar

Finnes en webshop som selger kontaktlinser i Norge. (Tror butikken er svensk).

http://www.lenses4net.com/

Et halvt år med 1-dags linser koster totalt 2691 NOK. Husker ikke helt, men mener jeg betalte godt over 3000 hos optikeren sist?

Er tydeligvis penger å spare. Men jeg aner ikke hvor seriøse disse folka er. Er nok tryggest å gå til gode gamle optikeren når øynene faller ut, men man kan vel kjøpe linsene et annet sted...

LeD

[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-06-12 21:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 21:48, LeD skrev:

Finnes en webshop som selger kontaktlinser i Norge. (Tror butikken er svensk).

Et halvt år med 1-dags linser koster totalt 2691 NOK. Husker ikke helt, men mener jeg betalte godt over 3000 hos optikeren sist?

Er tydeligvis penger å spare. Men jeg aner ikke hvor seriøse disse folka er. Er nok tryggest å gå til gode gamle optikeren når øynene faller ut, men man kan vel kjøpe linsene et annet sted...

LeD

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-06-12 21:49 ]</font>

Det kan vel ikke stemme helt? Sist jeg sjekket psisene hos optikeren min kostet det ca 1800,- i halvåret for dagslinser. Hvis det ikke er snakk om spesiallinser da? Eller snakker du om linser for et helt år? I så fall er det jo en del billigere da...

/steinih :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 21:48, LeD skrev:

på 2002-06-12 21:49 ]</font>

Jeg betaler fra før 1800 kroner for et halvt år med Dailies hos optikeren tror jeg, så i såfall skal jeg ikke benytte meg av dette tilbudet. hehe.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 21:56, lysbryter skrev:

Er base curve 8.6 og diameter 13.8 det de aller fleste bruker eller? Hos mange kan ikke dette endres. Selv bruker jeg base curve 8.6, så bra for meg isåfall. :wink:

Bruker hhv. 9.0 og 14.2. Får vel vurdere å "klokke ned" til 8.6 og 13.8...blir vel ingen suksess i praksis det tenker jeg :smile:

Lenke til kommentar

Pluto: Står diameter noe sted? På linsene mine står det 8.6, men diameteren er ikke nevnt. Men det er kanskje ikke nødvendig, siden noen nettsider sier disse to er avhengige av hverandre?

Jeg finner ikke linseseddelen min nemlig. hehe.

Optikeren er sikkert ikke SÅ velvillig til å hjelpe meg til å kjøpe linser på nettet heller... :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 21:55, lysbryter skrev:

Jeg betaler fra før 1800 kroner for et halvt år med Dailies hos optikeren tror jeg, så i såfall skal jeg ikke benytte meg av dette tilbudet. hehe.

Hmm.. for et HELT år det var litt over 3000,- da?

Sjekket igjen, og "Focus Dailies" viser seg å være billigere enn "1-day Accuve".

Disse koster 1674 NOK for et halvt år, inkl. porto og alle gebyrer. Et helt år koster 3100 NOK.

Er altså ca. 500,- spare på et år. Men jeg får synskontroll en gang i år med på kjøpet hos min optiker...

LeD

Lenke til kommentar

Jeg ser på http://www.contactlenses.co.uk at det koster ca 1300 norske kroner for et halvår med Dailies. Men i tillegg kommer over 100 kr i frakt, og hvis toll osv kommer i tillegg, så er det faktisk ikke så lenge til det nærmer seg 1800 kroner... Kanskje det ikke er så mye å spare, igrunn.... Er nok isåfall best å holde seg til norske/svenske butikker, men som tidligere nevnt så leverer ikke lensway dagslinser til Norge...

Jaja, får vel krype til optikeren da. Da får jeg jo også en sjekk av øynene med på kjøpet. Er kanskje verdt det. :smile:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...