Gå til innhold

Må ha! programmer til bærbar

SHU

Anbefalte innlegg

Har bestillt meg laptop (Dell Inspiron 8600C) og venter i spenning på at den skal komme.

Den leveres med XP Pro og Office Pro.

Har ellers Trend Antivirus og Photoshop.

Noe annet snacs dere anbefaler ? Både til nytte og glede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om eg hadde fått inn ein sånn laptop, ville eg supplert med:

Firefox, Thunderbird, Skypa (funker faktisk greit med mic og høgtalar som er innebygd i maskina), Gmail Notifier, MSN Messenger 7 beta (norsk), Plus! for Messenger (hugs å takka nei til spionprogramvara), Microsoft AntiSpyware Beta 1, WinRar, Nero, FeedDemon, osb...

Lenke til kommentar

Er det noen forskjell på "må ha programmer til bærbar" og "må ha programmer til stasjonær"? I så fall er det vel disse det spørres etter.

Det finnes vel en rekke tråder allerede om "må ha programmer" generellt.

Et program jeg mener man bør ha spesifikt på bærbare PC'er er:

* Speedswitch XP. (Styrer strømsparing vs. MHz manuelt eller automatisk og gir god oversikt via grafer)

Lenke til kommentar

ehm ... skip skype. Det er bundlet med spyware.

Mange laptoper er bundlet med software som kan styre strømsparing vs ytelse, men hvis din ikke er det høres Speedswitch XP interessant ut. Det er jo ikke vits i å legge inn software som du i utgangspunktet ikke trenger, mye av det vil ligge i bakgrunnen å ta opp minne (og cpu).

Lenke til kommentar

Mange laptoper er bundlet med software som kan styre strømsparing vs ytelse, men hvis din ikke er det høres Speedswitch XP interessant ut. Det er jo ikke vits i å legge inn software som du i utgangspunktet ikke trenger, mye av det vil ligge i bakgrunnen å ta opp minne (og cpu).

Har ikke sett snurten av spyware etter installasjon av skype jeg.

Ellers ville jeg ha innstallert vlc-player. Så slipper du problemer med codecs.

Lenke til kommentar
+Battery dubler

+DVD Idle

+NOD32

Hva er dette?

Hvordan funker den såkalte "Battery dubler"? Skrur den bare PC'n på "max battery time", altså konstant lavest mulig hastighet i "power options" i windows?

På min p4m compaq evo800v gikk strømforbruket ned fra 28 til 27w ved bruk av dette programmet. Tviler på at det gir meg dobbelt så lang utladningstid. Testa det akkurat nå.

Lenke til kommentar

kan du utdype det litt? jeg kan overhode ikke si jeg synes dette stemmer.

Ellers må jeg vel legge til 'HDD Temperature' som måler tempraturen på HDen.

Edit: Ja også Opera da :)

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Takk for mange tips.

Jeg får maskinen med Office Pro, og vil nik da komme til å bruke Outlook som mailprogram. Eller har dere noen andre annbefalinger.

På antivirus og brannmur bruker jeg Trend. Norton tar jo alt for mye systemresurser. Min erfaring er at PCer blir trege som sirup med Norton.

Som nettbrowser er jeg veldig fornøyd med Avant Browser. Den har også en effektiv pop-up blocker.

Er ellers interesert i bra programvare for å få optimalt ytelse ut av PCen, med maks batteritid.

Liker også at det ser stilig ut. Hva med Konfaburator? Eller finnes det andre lekre ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...