eranro Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei! Jeg er i Oslo, mens min søster som har problemer med å komme seg på nett bor i Stavanger. Å drive tlf-support med familie er ikke alltid like lett, og nå har vi prøvd å få henne på nett lenge, men det går ikke. Det jeg lurer på, er om noen her har bodd i SiS sine bygg? Hvordan nettverksløsning har de? Min søster har fått ETT ark hvor det står hva hun skal skrive i Manuell Proxy-server. Et meget dårlig skrevet ark, med INGEN henvisninger om hvor man kan ringe om man har problemer! Hva er det med Manuelle Proxy-servere egentlig? Kan man i tillegg ha "Søk Automatisk etter Proxy-servere"? Nå har hun fått vite av vaktmesteren at nettverkskabelen skal være ukrysset, og ikke krysset slik hun tidligere har trodd..? Såvidt jeg har skjønt, plugger hun kabelen rett inn i veggen, uten å gå gjennom en ruter... Er det derfor den må være ukrysset? Håper jeg kan få litt hjelp, så kan jeg prøve å hjelpe henne.... Lenke til kommentar
Junior19 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Hei! Jeg er i Oslo, mens min søster som har problemer med å komme seg på nett bor i Stavanger. Å drive tlf-support med familie er ikke alltid like lett, og nå har vi prøvd å få henne på nett lenge, men det går ikke. Det jeg lurer på, er om noen her har bodd i SiS sine bygg? Hvordan nettverksløsning har de? Min søster har fått ETT ark hvor det står hva hun skal skrive i Manuell Proxy-server. Et meget dårlig skrevet ark, med INGEN henvisninger om hvor man kan ringe om man har problemer! Hva er det med Manuelle Proxy-servere egentlig? Kan man i tillegg ha "Søk Automatisk etter Proxy-servere"? Nå har hun fått vite av vaktmesteren at nettverkskabelen skal være ukrysset, og ikke krysset slik hun tidligere har trodd..? Såvidt jeg har skjønt, plugger hun kabelen rett inn i veggen, uten å gå gjennom en ruter... Er det derfor den må være ukrysset? Håper jeg kan få litt hjelp, så kan jeg prøve å hjelpe henne.... Dersom dette er eit nett som er installert i studentboligar, så har dei nesten garantert vanlege kabelkontaktar i veggen. Da er det standard ukryssa kabel som gjeld. Når det gjeld manuell proxy så er det ein innstilling til internet explorer (og andre browserar). Du finn denne ved å gå på Tools->internet options (eller verktøy på norsk) og LAN settings. Men det visste du jo alt, sidan du har funne "Søk Automatisk etter Proxy-servere"! Endret 14. januar 2005 av Junior19 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå