Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Studentskipnaden i Stavangers nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i Oslo, mens min søster som har problemer med å komme seg på nett bor i Stavanger.

Å drive tlf-support med familie er ikke alltid like lett, og nå har vi prøvd å få henne på nett lenge, men det går ikke.

Det jeg lurer på, er om noen her har bodd i SiS sine bygg? Hvordan nettverksløsning har de? Min søster har fått ETT ark hvor det står hva hun skal skrive i Manuell Proxy-server. Et meget dårlig skrevet ark, med INGEN henvisninger om hvor man kan ringe om man har problemer!

Hva er det med Manuelle Proxy-servere egentlig? Kan man i tillegg ha "Søk Automatisk etter Proxy-servere"?

Nå har hun fått vite av vaktmesteren at nettverkskabelen skal være ukrysset, og ikke krysset slik hun tidligere har trodd..?

Såvidt jeg har skjønt, plugger hun kabelen rett inn i veggen, uten å gå gjennom en ruter... Er det derfor den må være ukrysset?

Håper jeg kan få litt hjelp, så kan jeg prøve å hjelpe henne....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg er i Oslo, mens min søster som har problemer med å komme seg på nett bor i Stavanger.

Å drive tlf-support med familie er ikke alltid like lett, og nå har vi prøvd å få henne på nett lenge, men det går ikke.

Det jeg lurer på, er om noen her har bodd i SiS sine bygg? Hvordan nettverksløsning har de? Min søster har fått ETT ark hvor det står hva hun skal skrive i Manuell Proxy-server. Et meget dårlig skrevet ark, med INGEN henvisninger om hvor man kan ringe om man har problemer!

Hva er det med Manuelle Proxy-servere egentlig? Kan man i tillegg ha "Søk Automatisk etter Proxy-servere"?

Nå har hun fått vite av vaktmesteren at nettverkskabelen skal være ukrysset, og ikke krysset slik hun tidligere har trodd..?

Såvidt jeg har skjønt, plugger hun kabelen rett inn i veggen, uten å gå gjennom en ruter... Er det derfor den må være ukrysset?

Håper jeg kan få litt hjelp, så kan jeg prøve å hjelpe henne....

Dersom dette er eit nett som er installert i studentboligar, så har dei nesten garantert vanlege kabelkontaktar i veggen. Da er det standard ukryssa kabel som gjeld.

Når det gjeld manuell proxy så er det ein innstilling til internet explorer (og andre browserar). Du finn denne ved å gå på Tools->internet options (eller verktøy på norsk) og LAN settings. Men det visste du jo alt, sidan du har funne "Søk Automatisk etter Proxy-servere"! :blush:

Endret av Junior19
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...