Gå til innhold

Problemer med Asus A8N SLI Deluxe


Dwalker

Anbefalte innlegg

Fikk mitt hovedkort i dag og koblet alt sammen og krysset fingerene på at alt skulle gå bra, men den gang ei. Da jeg prøvde å starte maskinen for første gang kom der pipelyder fra maskinen. "Lange" pip og jeg kan ikke finne noe hjelp i manualen. CPU-vifte går og vifta på skjermkortet går rundt.

Får heller ikke noe bilde på skjermen, ligner litt på problemer som jeg tidligere hadde med Abit nf7-s. Er det noen som har hatt de samme problemene som jeg? Kan det være noe med jording av hovedkortet, ting som tyder på at det var problemet med mitt Abit NF7-S. Der måtte jeg til slutt bytte til et annet merke, men det har jeg ikke noe særlig lyst til i dette tilfellet :)

Er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står i bruksanvisningen hva de lange pipene betyr, siden du hører de, så er det nok en av disse problemene.

Men, les den litt nøyere, så står det hva pipene betyr...

 

1 : Finner ikke skjermkort.

2 : Finner ikke CPU

3 : Finner ikke RAM.

 

Har lest igjennom bruksanvisningen, det skal ikke komme pip, det skal jo komme en post beskjed, hvis jeg har forstått det rett..!

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar

SLI-modulen var satt inn i Dual-mode på kortet jeg fikk, selv om det står i maualen at det står i single.

Sjekk dette, kan være at det ikke finner skjermkort nummer 2.

 

Forutsetter da at du ikke kjører 2 kort da :p

 

Edit : Du var raskere en meg,rolfik

Endret av Roncon
Lenke til kommentar

Det stod i dual ja, men jeg får fortastt den samme pipinga og ingen bilde på skjerm. Står i manualen "see BIOS beep codes table below", men der er jo ingen tabell der :)

 

Fikk "system failed memory test" så jeg får nok sjekke ram. Må si at det er ganske fancy med ei stemme som sier hva som er problemet. Trodde Geil ram skulle funke fint jeg

Endret av Dwalker
Lenke til kommentar

Da fikk jeg fiksa ram'en, kortet ville ikke kjøre min ram i dual channel vistnok. Nå får jeg CPU-fan failed, kjører en Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC, noen andre som har problemer med den?

 

Leste i manualen til vifta at den regulerer hastigheten en CPU temperaturen, sikkert bare BIOS som ikke liker at vifta går litt sakte / rykk og napp når CPU er kald. Men det er jo litt irriterende å få feil hver gang du starter maskina.

 

Takker alle for den hjelp jeg har fått :)

Endret av Dwalker
Lenke til kommentar
Da fikk jeg fiksa ram'en, kortet ville ikke kjøre min ram i dual channel vistnok. Nå får jeg CPU-fan failed, kjører en Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC, noen andre som har problemer med den?

 

Leste i manualen til vifta at den regulerer hastigheten en CPU temperaturen, sikkert bare BIOS som ikke liker at vifta går litt sakte / rykk og napp når CPU er kald. Men det er jo litt irriterende å få feil hver gang du starter maskina.

 

Takker alle for den hjelp jeg har fått :)

Er rammen din kjøpt parvis? Altså, ram fra samme eske/innpakkning, eller er det to like moduler i hver sin innpakkning?

For å være garantert at dual channel funker, så bør de kjøpes parvis.

Endret av skyline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...