Gå til innhold

Bytte 6800u mot Ati

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ut mitt POV 6800 Ultra med et tilsvarende Ati-kort. Grunnen er at jeg spiller aller mest Counterstrike Source, og kanskje kommer til å spille en del battlefield.

Siden jeg har hørt at Ati er best på cs og bf, ønsker jeg å bytte. I tillegg slipper jeg ekstra strømkontakter, ikke sant?

Hvilket kort er naturlig å bytte mot, og hva bør evt. være mellomlegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil jo være mest naturlig å bytte det mot et X800 XT PE regner jeg med, evt X850 ...... Du trenger dog ekstra strøm til de kortene også. Skjønner heller ikke helt pointet med å bytte. Du vil ikke merke de aller store forskjellene fra disse kortene. Toppmodellen til Nvidia og Ati drar de spillene så det synger!

Lenke til kommentar
skal du bytte bytt til x850xt pe. du vil nok merke forsjell fra 6800u til dette, men den er ikke kjempe stor. ati toppkortene ,9800 oppover, trenger også egen kontakt fra psu'en

Z850xt pe er bare 2-4% raskere enn x800xt pe...så forskjellen vil være umerkelig mellom disse to korta bortsett fra i benchmarks. Men uansett så vil doom3 baserte spill og opengl generellt gå litt dårligere og direct 3d gå bedre...jeg sitter med et 6800gt klokka litt over ultra og må si at det går greit unna.

PS: Pakker inn et par ord så norsken blir litt bedre... :innocent:

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Det er det siste du vil gjøre!!! Det er jo et bra kort og tenk hvis du får nye interesser... litt stress og bytte kortene hele tiden da....

De nyeste kortene til ati trenger ekstra strøm....

Det er ikke lurt og bytte bare sløsing me penger syns jeg da... :yes:

Lenke til kommentar
så at det eneste er det han merker forskjell med er tull.

nei, han vil merke forsjell!

ikke i opengl, men i alt annet!

IRONI aktivert.

Jeg har en Lamborghini Diablo, den er rød, jeg vurderer nå og bytte den til en som er blå, og har 3 cm større spoiler, hva burde mellomlegget bli?

IRONI deaktivert.

Herrejesus, for noen "problemer" enkelte har. 2 Toppkort ifra ATI\NVIDIA, ikke fa*en om jeg ville anbefalt han og bytte, selv om han hadde hatt ATI og ville gått over til NVIDIA. Selv om det er den produsenten jeg bruker.

5900 vs 9800, da hadde jeg kanskje vurdert det, men 6800 og x800, lol og atter lol.

Wuhuuuu 5 fps mer i "(fyll inn spilletittel her)", nå flyter det såååååå mye bedre.

Jada.

Lenke til kommentar
så at det eneste er det han merker forskjell med er tull.

nei, han vil merke forsjell!

ikke i opengl, men i alt annet!

IRONI aktivert.

Jeg har en Lamborghini Diablo, den er rød, jeg vurderer nå og bytte den til en som er blå, og har 3 cm større spoiler, hva burde mellomlegget bli?

IRONI deaktivert.

Herrejesus, for noen "problemer" enkelte har. 2 Toppkort ifra ATI\NVIDIA, ikke fa*en om jeg ville anbefalt han og bytte, selv om han hadde hatt ATI og ville gått over til NVIDIA. Selv om det er den produsenten jeg bruker.

5900 vs 9800, da hadde jeg kanskje vurdert det, men 6800 og x800, lol og atter lol.

Wuhuuuu 5 fps mer i "(fyll inn spilletittel her)", nå flyter det såååååå mye bedre.

Jada.

:!:

Helt enig.

Og siden han skal spille Cs og Bf og kan spille begge disse på fullt så det er det jo ikke vits, blir bare for dumt. :p

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Det er ingen forskjell i ytelse mellom de korta... Trenger da ikke bytte. Jeg angrer nå på at jeg kjøpte meg x800xt pe og ikke et 6800U... Jeg hadde helt glemt for ekkle ati driverene er... Dette er self. en smaksak, men personlig mener jeg at nvidia driverene er evig overlegne ati sine.

Lenke til kommentar
Det er ingen forskjell i ytelse mellom de korta... Trenger da ikke bytte.  Jeg angrer nå på at jeg kjøpte meg x800xt pe og ikke et 6800U... Jeg hadde helt glemt for ekkle ati driverene er... Dette er self. en smaksak, men personlig mener jeg at nvidia driverene er evig overlegne ati sine.

Pussig at du nevner det. Jeg har konsekvent kjørt NVIDIA hele løpet,

TNT2 ULTRA, Geforce 3 500, Geforce 5900, og nå 6800 GT.

Hadde voodo 2 og noe annet grums før det. Var tilfeldig at jeg gikk for TNT2 ULTRA den gangen, men så leste jeg litt rundt på den tiden , og noe av det som gikk igjen var crappy ATI drivere. Så da ble det Geforce 3 på meg. Jeg har enda ikke hatt noe error med NVIDIA driverne (bank i bordet), men når jeg hadde kjøpt 5900, så vurderte jeg sterkt på og bytte til ATI neste gang, (ikke grunnet driverne, men ytelsen) men jeg leste ganske mye når x800 og 6800 kom, og ble positivt overasket over NVIDIA, og så ble det dem igjen da.

For min del er jeg glad over at ATI og NVIDIA kniver om toppen, bedre for oss forbrukere.

Håper også at ATI driverne, (og det er de visstnok nå), er blitt betraktlig bedre enn første gang jeg leste om dem.

Game on. :w00t:

Endret av DARK VIKING
Lenke til kommentar

Vel, personlig så kan jeg kvittere for at jeg ikke hadde noen problemer med mitt Radeon 9800-kort mens jeg brukte det i rundt 1.5 år. Var like fornøyd med det som jeg var med mine foregående GeForce-kort (GeForce DDR og GF3 Ti200). Jeg gikk dog over til nVidia fordi ATI-kort var vanskelig å oppdrive i fjor høst. Ellers hadde jeg antageligvis hatt X800XT nå.

Men nå er vi off-topic. Hiver meg på og sier at det er liten vits i å bytte til ATI. Disse spillene ville du merke liten forskjell i ytelse på. Jeg har selv 6800GT og ser heller ingen grunn til å bytte. Spilte BF:Vietnam i går, og alt er bare fryd og gammen. :)

Lenke til kommentar
Håper også at ATI driverne, (og det er de visstnok nå), er blitt betraktlig bedre enn første gang jeg leste om dem.

Litt Off-topic: ATI har hatt gode windows-drivere lenge nå. Men i linux har ATI elendige drivere. Skal man bruke linux, derimot, er nVIDIA det eneste rette valget med tanke på god nok 3D-ytelse.

On topic: Her har trådstarter et gedigent luksusproblem. Han trenger absolutt ikke bytte fra GF6800 Ultra til tilsvarende ATI-kort, da det han allerede har, leverer mer enn nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...