erlendbj Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Heisann Jeg er helt håpløs på dette med nettverk, men jeg har følgende problem: Jeg har innstallert bredbånd hjemme på min stasjonere pc. Nå har jeg kjøpt en bærbar pc med innebygd trådløst nettverkskort, dermed trenger jeg et trådløst nettverk til denne! Hva må jeg nå kjøpe? En trådløs router? Noen å anbefale i tilfelle? Trenger jeg mer enn routeren? mvh hjelpesløs nettverks-nybegynner Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du kan jo begynne med å fortelle oss hvilken ISP du bruker, og hvilket utstyr som henger på denne linja. Lenke til kommentar
erlendbj Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Vel, sikkert et godt spm som fortjener et godt svar (tvilsomt om jeg kan komme med det...) Jeg har bredbånd fra nextgentel med en standar (antar jeg) router som følger med fra nextgentel. Min nye pc har et Integrert Intel 802.11g (54MBps) trådløst nettverkskort. Håper at dette er nok info, eller så får jeg prøve å grave frem litt mer... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Da anbefaler jeg deg enten å kjøpe et rent aksesspunkt, eller en router som kan konfigureres som aksesspunkt. Eksempler på sistnevnte er Linksys WRT54G og Asus WL-500G. Husk å oppdatere firmware på enheten, uansett hvilken enhet du kjøper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå