Radi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg har en 200GB s-ata harddisk som jeg skal dele opp. Jeg skal ha en del der widows ligger, en annen del der spill, film, musikk, osv. Hvor mange gb burde jeg ha på den delen der jeg har windows? Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 10-15 GB pleier jeg å ha ihvertfal... Greit å ha litt til overs på den delen, ellers har alt en tendens til å gå treeeegt Lenke til kommentar
Radi Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) 10-15 GB pleier jeg å ha ihvertfal... Greit å ha litt til overs på den delen, ellers har alt en tendens til å gå treeeegt Blir windows tregere hvis jeg f.eks hadde hatt bare 5gb? Er det lurt å ha litt ekstra plass fordi man instalerer programmer og sånt? Endret 14. januar 2005 av Radi Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 du skal vel ha plass til litt programmer og spill kansje,..? bruk en 20-40 giga på C disken med windows alt etter hvor mye programvare du regner med å bruke...Win XP må dessuten alltid ha 1,5 giga ledig plass for å kunne defragmentere ..du har rikelig å ta av med 200giga....bruker du p-magic til å dele den opp med innstalerer du SP2 til windows først slik at du klarer lese hele disken..(en del giga "fordufter" hvis ikke...)(systemrestore i XP spiser også fort en giga eller to så du trenger noe mer plass på C enn du tror... Lenke til kommentar
Radi Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 du skal vel ha plass til litt programmer og spill kansje,..? bruk en 20-40 giga på C disken med windows alt etter hvor mye programvare du regner med å bruke...Win XP må dessuten alltid ha 1,5 giga ledig plass for å kunne defragmentere ..du har rikelig å ta av med 200giga....bruker du p-magic til å dele den opp med innstalerer du SP2 til windows først slik at du klarer lese hele disken..(en del giga "fordufter" hvis ikke...)(systemrestore i XP spiser også fort en giga eller to så du trenger noe mer plass på C enn du tror... Spill har jeg på en annen del Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) alle programmer og spill som skal kjøre bør ligge på C....! datadisken bør kun inneholde filer som ikke er i bruk av systemet...dvs.bilder-dokumenter-mp3.filer og mapper med spill og annen programvare som ikke er innstalert....! (når du innstalerer et spill så lar du det ikke legge seg på feks.D: men alltid på C: ) innstaler spill og programmer på datadisken og få det moro når du må formatere å legge inn alt på nytt en gang..... Endret 14. januar 2005 av loddebolten Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Før kjørte jeg 20gb. men da fordi jeg ikke spiller så mye. har da kun programmer og spiller på c: plus mine dokumenter som bare er dokumenter og noen få bilder. Men etterhvert ble den fylt opp, enda jeg kun har inne det jeg bruker. Programmer tar mer og mer plass. Dråpen var da jeg skulle prøvd hl2 =) så nå er windows partisjonen på 50gb og tror det er greit om man har en 200gb hd. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 10-15 GB pleier jeg å ha ihvertfal... Greit å ha litt til overs på den delen, ellers har alt en tendens til å gå treeeegt Blir windows tregere hvis jeg f.eks hadde hatt bare 5gb? Er det lurt å ha litt ekstra plass fordi man instalerer programmer og sånt? 5gb blir for lite. Selv om du har spill på andre disker, så er det vel liten hensikt i å ha programmer på annet enn systemdisken. Og xp har en tendens til å ta stor plass etterhvert. Hadde 6gb første gangen, og etter noen måneder hadde jeg ca 200mb igjen - alt gikk som sirup... Kjipe greier. Måtte formatere hele disken og partisjonere på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå