fongogg Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg er helt fersk når det kommer til dvd brenner og har lest en del iom jeg vurderer å kjøpe. Det er en benq brenner jeg vurderer og lurer da på hvilken forskjell det er mellom BENQ DW1620PRO og non pro. Jeg ser at elkjøp selger pro utgaven til 695, er det en grei pris? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Panter Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) 1620 kan gratis software-oppgraderes til Pro. Elkjøpprisen er helt fin, får jo litt billere på nett, men da blir det ventetid + frakt. Benq 1620 går vel forøvrig her på forumet for pt. å være den beste, har den selv. Mye takket være all reklamen fra Oc Freak :-) Endret 14. januar 2005 av Panter Lenke til kommentar
fongogg Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Takker for svar! Da får jeg se om det finnes en slik brenner her i stavanger et eller annet sted. Jeg takler ikke ventetid. Det må og nevnes at det har vært svært mye bra reklame fra oc side. Veldig bra info! Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Det ble en dobbelpost, beklager.. Endret 14. januar 2005 av plankeby Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 BenQ 1620pro er en god brenner. Vil bare si at det faktisk en del ganger kan være fordelaktig å kjøpe løse komponenter i ordinær butikk. Som Panter sier, det kommer alltid en ekstra pris for frakt/ ekspedisjon o.l. på varen fra en nettbutikk, i tillegg kan programvare m.m. være plukket bort (såkalt "retail") hos nettbutikker. I butikken får man alltid med noe tilbehør og programvare (kalles "bundle") . -Og man kan levere/ reklamere på produktet på en litt griere måte. = nettbutikker er ikke alltid billigere enn ordinære butikker på sluttfakturaen... Men dette med butikker er jo ikke temaet i denne tråden da... Lenke til kommentar
fongogg Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg setter pris på tilbakemelding! Dette virker kanskje som et dumt spørsmål, men er dvd brennere sonefrie? Ellers kan det sies at jeg ville nok vurdert å kjøpt den via en webshop men det er kun denne komponenten jeg skal ha og da blir det som dere sier at det blir ikke nødvendigvis rimeligere samt retail utgaven kan være kurant å ha. Er det annet å si om brennere som ikke er tatt med i andre tråder så kom med det! Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 DVD-brennere, akkruat som DVD-ROM spillere, er satt opp med RPC2. Det vil si at den er sonefri på DVD-Video plater de 5 første platene, og etter den 5'te plata så blir spilleren låst til den sonen som den 5'te plata har. Uoffisielt så finnes det firmware hacker som bytter til RPC1 (dvs. sonefri) for omtrent samtlige spillere, men dette vil da bryte garantien din. Lenke til kommentar
fongogg Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Men det gjelder da kun avspilling og ikke brenning? Lenke til kommentar
benz Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg har kjøpt 1620 pro hos Elkjøp for 695.- og synes prisen er helt grei - fordi: Retailpakka inneholder programvare (Nero 6 Ekspress) og jeg sparte porto. Når det gjelder selve brenneren, så vet man i alle fall hva man får, nemlig en av de beste på markedet. Bedre enn NEC eller LG? Umulig å si og spiller egentlig ingen rolle. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (...)i tillegg kan programvare m.m. være plukket bort (såkalt "retail") hos nettbutikker. I butikken får man alltid med noe tilbehør og programvare (kalles "bundle") . Når man bare får selve varen, uten tilbehør som kabler, eske, skruer osv, kalles dette BULK. Retail er det motsatte, altså med eske osv. Bundle er det man får med i tillegg til selve varen i en Retail-versjon. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Men det gjelder da kun avspilling og ikke brenning? Kun avspilling. Det er kun DVD-Video (ROM) plater som har sone systemet, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du kan BenQ spilleren sonefri, men da er det som med stort sett alle andre at garantien ryker. Det første jeg gjorde med min var å flashen den :!: Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg har ikke gjort min sonefri, har faktisk ikke valgt sone på den ennå! Takket være AnyDVD har jeg likevel ingen problemer med å lese noen dvd'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå