Gå til innhold

Probemer med NEC 2500A og Lumatron dvd-r skiver.

Tiger4

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Var en tur innom Coop å kjøpte noen bunker med billige DVD-R plater(99kr) av typen Lumatron 1-4x i dag, men de er ingen go venn med dvd-brennern min (NEC 2500A) Har prøvd å brenne et titalls ganger med forskjellige firmwares uten å lykkes. Får bare felmeldingen Power calibration error. Burnprocess failed at 4x (5 520 KB/s)

Hadde stor tro på at å bytte firmware på brennern ville gjøre susen, men nei da, samme greia vær gang.

Supert om noen kan hjelpe !

Endret av Tiger4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge Psh her på forumet så fikk han til å brenne disse platene med 2.F8 QB3 firmware. Merkelig at det ikke funker her.

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...289&hl=lumatron

Jeg har testa den som er å finne på denne sida http://www.micheldeboer.nl/firmware/ , men får ikke den til å funke.

Finnes det flere steder å laste ned firmware ?

Endret av Tiger4
Lenke til kommentar

Vet ikke om det har noe og si men jeg har brent ca 50 stk plater av denne typen uten noe feibrenning med nec sin 3500 brenner... så det er ikke platene...

Jeg hadde også nec 1300 der hadde jeg en god del trøbbel til jeg fikk siste ver av nereo. 6.6.0.0 men det var ikke med disse platene da..

Lenke til kommentar

Jeg gir opp !!!

Nå har jeg oppgradert nero til 6.6.0.5 og prøvd all mulige slags firmwares, men brenner'n nekter plent å akseptere disse platene. Kan det være brennern det er noe galt med?

Det rare er at jeg brenner helt uten problemer med Verbatim dvd+-r.

Kan jo legge til at jeg brukte NECWinFlash til å flashe med.

Lenke til kommentar

Alright!!

Hadde planer om å levere disse tilbake i dag, men som et siste desperat forsøk bestemte jeg meg for å åpne en ny spindel for å teste på de. Funker som hakka møkk nå. Trur hele den ene spindelen er fucka.

Kjøpte ti spindler av denne typen så krysser finga for at ikke flere er dårlige :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...