Arcus Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Fikk melding om at jeg må holde et 3 dagers kurs i neste uke , som skal dekke grunnleggende it-forsåelse og grunnleggende excel. Ecxel biten er grei, da jeg har et kurs opplegg ferdig. Nå har jeg begynt å sy sammen et opplegg for å gi de basic kunnskaper om hva en pc er og enkel nettverksforsåelse. Målgruppen er ikke datakyndige, pluss et par med litt peiling. Det jeg prøver å finne på nettet nå, er noen små video snutter som viser hvordan en pc fungerer. Dette er planlagt brukt som tillegg til min leksjon. Liker å putte inn litt video eller interaktive sekvenser for å bryte den tradisjonelle undervisningen På nettverksbiten, vil jeg blant annet bruke "The Packet story" Noen som har linker til noe slikt ?? Eventuellt til gode interaktive kurs programmer ?? Prøver å finne litt inspirasjon og hjelpemiddler slik at jeg kan ta litt fri i helgen Endret 14. januar 2005 av Arcus Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Warriors of the Net er jo en enkelt og grei film om netteverk. Finnes ihvertfall på engelsk, svensk og dansk. Vanskelig å si hva "ikke datakyndige" har utbytte av og ikke, men du kan jo eventuelt tipse om den, dersom du ikke vil vise den. Filmen er jo herlig geeky NB: Husk å lese legal biten på den siden Et annet tips er GRATIS Online Leksjoner i Microsoft Office pakken -> Excel Leksjoner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå