Gå til innhold

Tur til Japan

Jan

Anbefalte innlegg

Har lyst å reise alene til Japan i sommer. Litt utenfor bylivet, bare rundt omkring i Japans vakre natur. Vekk fra alt.

Blir det er problem å reise til et land som Japan, jeg har ikke snøøøring på japansk..Er de engelsktalende?

Noen tips til hvor jeg kan reise til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs litt på hvor i Japan du skal. I byene er det så utrolig mange "utlendinger" at det ikke burde være noe problem med å finne noen som snakker engelsk. Men utenfor byene blir det nok litt vanskelig å reise alene, ja.

Uansett, du burde gjøre det samme som han fyren i den Samsung/Panasonic/Nokia/SE-reklamen gjorde (husker ikke helt hvilken). Han tok bilder med mobilen av diverse viktige ting, f.eks toalett, bank, hamburger etc. Så når han møtte noen som ikke snakket engelsk kunne han bare vise dem bilde på mobilen :thumbup: Brukte samme trikset i sommer, men fikk ikke bruk for det (mine franskkunnskaper er godly :p )

Lenke til kommentar
Det spørs litt på hvor i Japan du skal. I byene er det så utrolig mange "utlendinger" at det ikke burde være noe problem med å finne noen som snakker engelsk. Men utenfor byene blir det nok litt vanskelig å reise alene, ja.

Nåja.

Hadde tilmed problemer med å bestille "mirukushake" på en mcdonalds restaurant. Viste seg at de ikke hadd milkshake inne og når jeg spurte for 3. gang kom hele betjeningen på 3 og lo av meg. Restauranten var tom. :blush:

Lenke til kommentar

helt særriøst.. er også utrolig hypp på å ta et par uker i japan, og ifølge en japaner jeg kjenner så anbefales det på det sterkeste å ta et Japansk spåkkurs.. det vil ta det 4-5 mnd, men tror det er vel hvert det!

ikke glem at det er noe du har med deg resten av livet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...