bullox Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Skal sette sammen en ny pc og har valgt en T-bird 1,4 og et MSI K7T-266 PRO H-kort. Hvilken ram skal jeg velge? Har tenkt meg 2xDDR 256MB, men hva er forskellen paa: - PC2100 DDR RAM (ca. 325,- hos PCmax) - PC2100 DDR RAM merket "ECC" (ca. 420,- hos PCmax) - PC2100 DDR RAM merket "Orginal, Adm OK" 800-900,- Hva betyr merkinga? Vil alle funke? Er det store forskeller i ytelse ? Er det verdt prisen eller hva? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 gå for uten ECC eller REG, med Cas2 og Orginal. ECC og REG er for mer stabilitet. tror den sender informasjonen "mer nøyaktig" eller to ganger eller noe slikt. er hvertfall beregnet på serverer for det meste! få hjemmePCer som har det. cas2 er hvor raskt minnett tar imot og sender "ordrer". jo mindre tid (tall), jo bedre orginal ram har den store forskjellen at overklokkinga er svært mye bedre. den er mye sikrere og stabil og det er absolutt verdt de pengene det koster. kjøp av ram nå er ikke det klokeste du kan gjøre. kjøp i ferbruar (har jeg hørt), for da går prisene ned. hadde du kjøpt for en uke siden hadde du fått de til halv pris. Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Bare ta det billigste du (Den øverste) ECC er det servere som oftest har bruk for. ECC (Error Corecting Code) gjør at pc'n blir stabilere og det er mindre sjanse for klikk, tror ikke du ville merke noen forskjell fra ECC og uten vis du er en vanlig gamer. :smile: Er ikke HELT sikker på dette, gi lyd vis jeg tar feil :smile: _________________ Viles are blue, roses are red If i were you I wish I were dead.. [ Denne Melding var redigert av: Spiff på 2001-11-15 16:07 ] Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 >ECC (Error Corecting Code) .... >tror ikke du ville merke noen forskjell fra ECC og uten vis >du er en vanlig gamer. :smile: Man vil kanskje kunne måle at ytelsen blir litt lavere? Hvis det er sånn at det legges til en sjekksum for data som legges i RAM, vil jo dette gi litt ekstra overhead..... [ Denne Melding var redigert av: Paddington på 2001-11-15 16:14 ] Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Takk for korektur Padington :wink: , men jeg tror ikke RAM'en gjør så mye feil at du får raskere pc med ECC ;p PS! Skal fortsatt ikke si noe sikkert. _________________ Viles are blue, roses are red If i were you I wish I were dead.. [ Denne Melding var redigert av: Spiff på 2001-11-15 16:25 ] Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 >Takk for korektur Padington :wink: , men jeg tror ikke >RAM'en gjør så mye feil at du får raskere pc med ECC Jeg har ikke noe grei på dette, men det jeg prøvde å tippe, var at ytelsen vil bli litt dårligere med ECC, siden ekstra overhead må lagres i minnet, derimot mere stabil, da feil sjelden vil forlate RAM. [ Denne Melding var redigert av: Paddington på 2001-11-15 16:41 ] Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Nei dette er ren filosofering... Noen som kan dette!!! _________________ Viles are blue, roses are red If i were you I wish I were dead.. [ Denne Melding var redigert av: Spiff på 2001-11-15 21:18 ] Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Quote: orginal ram har den store forskjellen at overklokkinga er svært mye bedre. den er mye sikrere og stabil og det er absolutt verdt de pengene det koster. Orginalminne byter ikke annet enn at én produsent har lagd både kretskortet og minnemodulene. Lenke til kommentar
Jonte Skrevet 16. november 2001 Del Skrevet 16. november 2001 Jeg har to brikker 256ddr ram. uorginal og helt vanlig liksom. kan det ha noen begrensing på hvor mye jeg kan klokke fsb? Lenke til kommentar
Spiff Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Jeg tviler på at bullox har blitt klokere på ram. Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Har hørt at ram-brikker med ecc ikke går på MSI K7T-266 PRO sitt H-kort!? Stemmer det eller er jeg helt på villspor?? Nopp, jeg er ikke på villspor. :smile: Var inne på MSI sin hjemmeside, og der fant jeg følgende: "Question Is ECC supported on the K7T266 Pro (MS-6380)? Answer K7T 266 Pro (MS-6380) do not support ECC memory" [ Denne Melding var redigert av: Sjenever på 2001-11-19 04:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå