dessessop Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 hei. Eg hadde tenkt å installere valknut på FC2 maskinen min, men har fått litt problemer med installasjonen. Sikert ein enkel sak... Har lasrer ned alle rpm filene på siden til valknut. Ser denne egentlig er beregnet på fc1, men det bør vel funke? eller er det noko andre rpm filer eg treng? her er rpm filene eg ikkje får installert: [root@localhost test1]# rpm -ivh dcgui-qt-0.2.20-1.src.rpmerror: cannot create %sourcedir /usr/src/redhat/SOURCES [root@localhost test1]# rpm -ivh dclib-0.2.20-1.src.rpmerror: cannot create %sourcedir /usr/src/redhat/SOURCES Nokon som har noko ide om kva eg kan gjøre? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Prøvd å installere via Yum ? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 prøvde no, men det hjalp ikkje... Cannot find a package matching dcgui-qt-0.2.20-1.No actions to take Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det er feil rpm. Velg i386.rpm, ikke src.rpm. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Det er feil rpm. Velg i386.rpm, ikke src.rpm. det burde eg vel sett ja. Har installert dei andre no, men valknut ligg forsat ikkje inne.. kva må ein gjøre for å få i gang selve programet? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du har skrivd valknut i konsollet eller run command? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 ja. Har ein følelse av at programet ikkje er heilt installert slik det skal. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 src.rpm er kildekode. Hvis du installerer den, vil kildekoden legge seg i /usr/src/redhat. Hvis du vil bygge kildekoden ut i fra denne (du trenger kompilator etc), ta en titt på "the figth" under dokumentasjon hos freshrpms Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) prøvde no, men det hjalp ikkje... Cannot find a package matching dcgui-qt-0.2.20-1.No actions to take edit: yum install valknut Endret 14. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Cannot find a package matching dcguiNo actions to take funket ikkje det heller nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå