SHU Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det irriterer meg at når jeg bruker . (punktum) tasten på det numeriske tastaturet så skriver maskinen , (komma) Bruker mye datoer i forskjellige program, og det er da irriterende at jeg ikke kan bruke punktumet på tall tastaturet men må bort til bokstavene. Er det noen mulighet for å¨endre instilling slik at numerisk punktum faktisk blir et punktum? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Hvis du har norsk tastaturoppsett, så skal faktisk denne tasten være komma. Dette fordi de fleste som bruker det nummeriske tastaturet, bruker dette til å taste inn vanlige tall og beløp. Men ønsker du å endre dette, så kan du bruke et program som KeyTweak til å endre dette til punktum. Vil du ha begge deler, så kan du f.eks. mappe NumLock til punktum, siden de fleste ikke bruker å gjøre om det nummeriske tastaturet til piltaster. Dette kan være spesielt greit, hvis det er flere som bruker maskinen, fordi endring av tastaturlayouten gjelder alle brukere. Endret 14. januar 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå