[makeway] Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Heisann. Jeg sitter her å tenker på om jeg skal bytte til Win 2k... Jeg har hørt mye om det men vet ikke om man kan bruke alle programmer å spill i 2k som du kan i xp... Hmmm... Hvis noen vet om 2K, please forklar litt om det og om jeg kan bruke alle programmer som i xp. Tusen Takk! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvorfor gå tilbake til et eldre OS? Windows XP tilbyr den samme funksjonaliteten som det Windows 2000 gjør. I tillegg støtter XP mer multimedia/spill. Istedet for å gå til 2000 så heller gjør XP om det det ved å velge klassisk utseende, også i startmenyen. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Eg har brukt w2k siden det kom ut og er ok fornøyd med det. Ser ikkje noko grunn å skifte til Xp. Så vidt eg veit er det ikkje noko spesielt nytt i Xp i forhald til w2k. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 jeg synes også at w2k er bedre å bruke og at det der er lettere å administrere systemet enn i Xp. synes xp er altfor "glætt" for meg og er mer myntet på mer "mannen i gata"... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Til trådstarter: Hvilket OS har du fra før av? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg kan ikke se noe poeng i å foretrekke 2k fremfor XP som os. Har hørt noen som sier at 2k skal være bedre på spill, men dette vet jeg ingenting om siden jeg ikke spiller selv. Men bortsett fra det er jo XP å regne som en forbedret utgave av 2k, særlig hvis man har XP med SP2 - så er det vel det det beste man kan få av Windows-os i dag... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg kan ikke se noe poeng i å foretrekke 2k fremfor XP som os. Har hørt noen som sier at 2k skal være bedre på spill, men dette vet jeg ingenting om siden jeg ikke spiller selv. Men bortsett fra det er jo XP å regne som en forbedret utgave av 2k, særlig hvis man har XP med SP2 - så er det vel det det beste man kan få av Windows-os i dag... Helt enig. Her er en liten liste på hva som er nytt i XP. New user interface Improved tools for managing multimedia files New system utilities, such as Remote Assistance New multimedia programs, including Windows Media Player 8.0 and Windows Movie Maker New Internet tools, such as Internet Explorer 6 and Windows Messenger Improved multiuser support and Fast User Switching Built-in Internet Connection Firewall Improved home networking tools like the Network Setup wizard Windows XP Professional only: Multiprocessor support Mobile and remote desktop features Support for off-line files and folders Administrative features, such as group policy administration, roaming user profiles, and remote software installation Encrypting file system Og de som sier 2000 er mer stabil enn XP tar feil, XP er like stabil som 2000, om ikke mer. Men ta til betraktning at 2000 har allerede 4 servicepacks. Ellers så er også XP raskere ved kjøring av applikasjoner. XP starter og slår seg av raskerer. Det absolutt beste med XP er at du kan endre utseende betraktelig og få et eget definert utseende for hver bruker hvor hver konto er ulik. Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Win xp og 2000 er samme os. Det å skifte fra eine til andre har nok lite for seg. Vist listen din TCi er alt som er nytt i Xp så seier vel det litt om kor like dei to systema er... Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Win xp og 2000 er samme os. Nå har jeg hørt det også!! Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Hvis du har 256 MB minne så kjører Win2000 mye kjappere enn XP. XP trenger minst 512 MB for å kjøre normalt. Endret 14. januar 2005 av 356speedster Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvis du har 256 MB minne så kjører Win2000 mye kjappere enn XP. XP trenger minst 512 MB for å kjøre normalt. Jeg har 128MB på en av pc-ene mine, og den kjører så fint så! Det er sant at XP krever mer av maskinen din, men jeg synes nå det er verdt det. Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 jeg synes at Windows 2000 er best. det å kjøre Win2k på en maskina med 8-900 MHZ og 128 MB ram ser utrolig pent ut og det går kjapt. å kjøre Windows XP på en liggnende maskin går fint, men det går desto tregere når du kjører mange programmer samtidig naturlignok. selv har jeg XP Pro på en 800 MHZ laptopp. det funker, men det går treigt. hvorfor jeg synes Win2k er best? ja. det kan man lure på. for min del synes jeg den går kjappere på det meste. får se hva jeg finner på i kveld. kanskje jeg installerer den i kveld på laptoppen. som det er flere som sier. har du mindre enn 256 MB ram på maskina så er det bedre med Windows 2000. om du har over 256 MB ram så er det fritt valg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå