Gå til innhold

Recovering orpahant file?

Anbefalte innlegg

Okey, sitter her og skjelver av raseri. .. pust..

Jeg formaterte windows partisjonen min. Når jeg kom inn i windows xp igjen så virket ikke filene på den andre hardisken min! Det dreier seg om 7000 bilder og filmer jeg har tatt/lagd de siste 5årene. (har backup av ca 5%)..

De er korrupte, så når jeg restartet så gikk windows gjennom alle filene med texten "Recovering orphanant files", HURRA tenkte jeg, windows fixer det!

Men neida, ingenting skjedde, det ble tilogmed værre! Det var en annen mappe der alle bildene virket før jeg restartet, nå virker ikke de heller, nesten INGENTING virker lenger. Bare sånn 1-2 random bilder/filer i mapper med 3-4 hundre bilder.

Jeg skjønner mindre og mindre. Det virker ut som om det bare er på den nye hardisken, ingen av filene på den gamle er slik. Men den nye fungerer helt fint, filer som blir kopiert over osv, ingen problemer med checkdisk og defrag.

kan jeg ha fått et virus sånn rett før jeg formaterte helt tilfeldigvis? hmm nje.,

.... mens jeg skriver her kom seff også den automatiske shutdown boksen opp.. nå gir jeg helt opp her. Har sikkert skrevet for lite her men har nå stressa med denne skiten i mange timer. Må få meg no søvn.

Håper noen har en aning om hva som kan være problemet? Jeg antar alt jeg har gjort de siste årene på pc har gått i vasken.. :thumbup:

:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har nok fått vår venn blaster/sasser på din pc. men dette skal ikke forårsake at filene dine er korrypte allikevel. har du forresten prøvd å bruke et recovery program som kan gjenopprette filer fra formatert harddisk? har endel sånne selv liggende og de funker ganske riktig så bra. men de koster jo penger da selvsagt.

hva skjer hvis du dobbeklikker på partisjonene der filene ligger da? skjer det noe? hvilket filsystem har du på den/de? regner med at du har sjekka at du har stasjonsbokstaver på partisjonene.

lykke til.

Lenke til kommentar

Partisjonene fungerer fint, kommer rett innpå osv, begge er NTFS. Skal prøve dette med recovery program, hadde betalt 1000kr for å få tilbake alle disse bildene.

Fant blaster sak ja, agbot/worm.32 ellerno sak, så fjerna den, men tror ikke den hadde noe med det egentli nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...