Gå til innhold

driver problem 6800le

Dorm

Anbefalte innlegg

Hei der!

Fikk meg ny maskin i går og har fått kobla alt sammen stort sett uten problemer.

AMD 3000+

Twinmos 1gb dual kit

artic cooling kabinett

Abit 3`rd eye hovedkort med uguru

Nvidia Geforce 6800le...

Problemet er det at når jeg skal starte WoW/CS så kommer jeg ikke inn i menyen engang! Blir litt frustrert, :( men det er sikkert bare noe som jeg har gjort feil, har lasta ned sisoft sandra 2005 og den fant ingen feil med skjermkortet.

Men som dere sikkert skjønner er jeg ikke noen ekspert på det her så all hjelp vil jeg ta til takke med :ermm:

Har prøvd Omega drivere, og nyeste nvidia sine. men ingen vil kjøre de spilla jeg vil:(

Edit: Dette er min første post her! jippi! hehe

Men jeg skal prøve og utdype problemet mitt litt. Jeg kom inn på menyen i WoW en gang men da hang pcn seg etter 1 minutt, og resetter seg selv.

Prøvde å se på litt Pr0n istad og da resetta`n etter 3 sekunder, men kan det her komme av at jeg har overklokka CPU`n til 2,07Ghz?

Når den resetter og komme rinn i windows etter en crash så får je gopp feilmelding om at det er noen driver problemer med 6800le kortet mitt så det er vel det som det er noe i veien med.

Endret av Dorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet svaret på min gåte? :(

Jeg får ikke sove før jeg har fått fiksa det problemet her...huffameg!

jeg liker ikke å se at datan min ikke fungerer som den skal, og bare står der og har det vondt.... :blush:

Lenke til kommentar

har egentli ikke peiling, men prøv å laste fail/safe settings eller i det minste kjør alt by spd.

sett fast writes i bios til disabled

bruk drivercleaner å fjern alt av grafikkdrivere og innstaller siste til nvidia 66.93

sjekk at systemet er stabilt ellers.... prime 95 osv...

har du god nok strømforsyning???

Lenke til kommentar

ja ekstra strøm til skjermkortet er i. Dobbeltsjekka at den satt fast ordentlig inatt, og har brukt drivercleaner til å fjerne de gamle driverne og installert 66.93 men ikke noe forandring.

Jeg surfa på nettet og så på noen bilder og det var nok til at han restarta. Lurer fælt på hva det her er.

Edit: Har artix cooling 350 Watt... jeg har regna på det og skule ikke ha noen problemer med å dra det men vet jo aldri da.

Det er vel bare en strømkontakt som skal inn til kortet? Av samme type som en harddisk trenger og lignende ikkesant?

Endret av Dorm
Lenke til kommentar

Ja kan ta og flashe bios`n til hovedkortet...

Men leste under at mange andre som har hatt problemer med sitt skjermkort. også 6800le, men jeg skal vel ikke ha den gamle versionen jeg nå.

Og de burde jo ha kvitta seg med det problemet der.

Lenke til kommentar

Vel har aldri skifta ut biosen før så jeg vet ikke helt om jeg tør og tulle med det når jeg ikke vet hvordan.

Men hva anbefaler dere? sende kortet tilbake? skal se om jeg kan lese meg frem til noe mer nyttige greier her på forumet.

Edit:Hvis du har lyst ghbing, så kan du få epost adressen min så kan vi ta fjerhjelp så kan du ta den en titt, bare hvis du vil da selvsagt.

Endret av Dorm
Lenke til kommentar

Kjøp deg ATI kort istedet! jeg kjøpte ett 6800 ultra her for noen mnd siden. Bare problemer. Ingen spill ville virke før jeg hadde klokket ned prosessoren noen Hz. Masse kødd med drivere. Og kortene er varmere og dyrere en ATI sine. Nå har jeg Saphire radeon X800XT, og det virker som en drøm! har ikke hatt et eneste problem enda :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm... ja jeg begynner å tvile litt på om Nvidia er like bra som mange skal ha det til, leser på en engelsk side om at det er mange som har hatt problemer med sine kort i 6800 serien da ikke bare 6800le som jeg har.

Men jeg prøver litt tilihvertfall selv om jeg sikkert må sende det tilbake.

Takker for svar på denne tråden ihvertfall.

Lenke til kommentar

vel nå sendte jeg en mail til mpx.no og forklarte at mitt kort var "defekt" og ikkke virka i 3d spill og der jeg spurte de om hva som var best å gjøre i en sånn sak... Hadde jeg vist dette skulle jeg ha lånt penger i banken for å kjøpe meg ett 800pro kort istedenfor.

Huffameg jeg begynner å gråte litt snart :cry: sånne ting er så kjipt!

Lenke til kommentar

Har et gammelt hovedkort som ikke støtter agpx 8 og fastwrite ?se i drivermeny eller bios om du finner justeringer der.kan hende du må sette den på agp x4 og fastwrite av..

du kan jo også se at alle drivere er innstalere,da mener jeg hovedkort også.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Jeg må le, MPX.no brukte 2 minutter på å svare på mailen.

Hei!

Du kan sende den inn i retur. Du søker returnummer på våre nettsider

under kundesenter. Pakken må du merke med dette returnummeret når dere

sender den inn.

Send med alt original utstyret og helst esken.

http://www.mpx.no/aspx/kundesenter/returskjema.aspx

Prøv å gi en så nøyaktig feilbeskrivelse som mulig. All informasjon

finner du i eposten du får tilsendt etter du har sendt inn returskjema.

Med vennlig hilsen

WEB Distribusjon AS

mpx.no Merkevarer - raskt og rimelig!

www.mpx.no

www.xd.no

-----Original Message-----

From: [mailto:[email protected]]

Sent: 14. januar 2005 13:12

To: Salg MPX

Subject: Bytting av 6800le eller heving av kjøp:(

Hei der! Heter Åsmund Finsand og bestilte ett kort av dere for ca en

uke siden.

Problemet er den at den vil ikke kjøre noen 3d spill som World Of

Warcraft, BF1972 og Half Life. Da dette er spill som jeg spiller mye så sier

det seg jo selv at jeg vil ha ett kort som virker til det=) jeg har

prøvd alt jeg kan komme på, først brukte jeg original-embalasje drivere,

da virka det ikke, installerte så OMEGA heller ingen forskjell, hva

råder dere meg til å gjøre jeg vil nødig sitte her hjemme uten skjermkort

så vil jo helst ha det fiksa da.

Mvh. Åsmund Finsand

PS. Håper på raskt svar

Lenke til kommentar

Takk for reply Traxco, ja jeg kan sjekke det med Hovedkort drivere litt nærmere før jeg sender det tilbake. Og har skrudd av FastWrite men den står fortsatt på 8x AGP.

Vet at hovedkortet talker det da dette er ganske nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...