bruker63 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) En venn av meg har nylig skaffet seg et surroundanlegg. Siden han allerede har en DVD spiller og TV, tenkte han å sette opp en PC som kan spille av mediafiler. Han vil derfor koble den til TVen. Hva ville den beste løsningen vært med dette utstyret? F.eks. hvordan koble til hva, og hvordan styre de forskjellige tingene? TV Logitech Z-5500 (optical/coaxial/direct utgang) DVD Spiller (m/ bl.a. optisk utgang) Linux box med XMMS og andre mediaspillere (m/ optical/coaxial/direct utgang + TV OUT) + det som trengs av kabler Annet spørsmål: Jeg tenkte å fjernkontrollere en PC som står i et annet rom, helst med mus og tastatur. Hvordan kan dette gjøres? Tenkte på å ha en vanlig mus-kabel inn i rommet med en receiver, og bruke trådløs mus. Takk for all hjelp EDIT: hmm kanskje dette passer bedre i "SFF-barebone og stue-PC" Endret 14. januar 2005 av bruker63 Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Optisk og Coax går omtrent ut på ett, såfremt du har en coax kabel av brukbar kvalitet (_Ikke_ les: gullbelagte superkabler til 700kr). Så det spiller ingen rolle om du har coax eller optisk til den ene eller den andre. Så til spørsmål nr.2: Jeg tror du vil få store problemer med å bruke mus og tastatur. Men, dersom du kjøper fjernkontroll til PCn lar det seg gjøre. Blandt andre elkjøp selger trådløs overføring av video+lyd som også sender fjernkontrollsignaler (IR). Så du setter recieveren på TVn rettet mot deg, og senderen i PC-rommet, rettet mot fjernkontrollmottakeren til PCn. Og ja: Denne posten ville passet bedre i stue-PC-forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå