Spielhaug Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei! Jeg har akkurat anskaffa meg en HK AVR-630 surround forsterker og lurer på hvordan jeg best skal koble den til pc'n. Jeg leste i bruksanvisningen til 630'n at den kan ta imot digitale SPDI/F signaler i mp3-format og dekode selv. Men hva med annen lyd? For eksempel filmer, spill o.l? Regner ikke med at det kan overføres i mp3-format? Det er sikkert en bedre mp3-dekoder som sitter i forsterkeren, men til andre ting ville jeg gjerne ha brukt en ren digital overføring. Finnes det lydkort med rene digitale utganger? Jeg har selv Soundblaster Live! og der har jeg iallefall en spdi/f utgang. Kan jeg bruke den? Både til mp3-dekoding i forsterkeren og "rene" digitale signaler? Hadde vært fett med surroundlyd på diverse spill... /Spielhaug Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Såvidt jeg forstår utifra det du skriver her så har du en optisk (lys) utgang på lydkortet, og når du da har en foresterker som har en innlinje for dette er saken smal kan jeg tenke meg. Skaff deg en optisk kabel og koble sammen forsterkeren med lydkortet. Tror en slik forsterker vil automatisk gjenkjenne signalet og du vil trolig finne det som "AUX" elns på ampen. Du må kanskje inn i Soundblaster controlpanel å aktivere spdi/f utgangen, men når du ha gjort dette vil den levere alt som har med lyd å gjøre til ampen. Begrensingene på en slik optisk kabel er langt over hva et stereoanlegg krever. Om du hører på Winampen, eller spiller et spill i stereo vil forsterkeren tolke dette og sende samme signalet ut til alle høytalere slik at du får lyd overalt. Setter du på en dvd (Eller Doom 3 f.eks) med et surround lydspor vil forsterkeren (om surround, som du har) også tolke disse signalene automatisk utifra spdi/f og sørge for at surround er det du får. correct me if I'm wrong, dont shot me Lenke til kommentar
Spielhaug Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Etter hva jeg kan se på lydkortet så er utgangen en mini-jack... Slike er vel ikke optiske? Men hvis det er det samme som digital coax, så burde det som du sier, være en smal sak å koble til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå