frentix Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei. Jeg driver og eksperimenterer litt med backup av mine dvd filmer. Jeg bruker da Dvdshrink 3.2 og Nero 6.3 . Problemet er at på de ferdige backupene får jeg leseproblemer. Både i xboxen (som jeg bruker som stue dvd spiller) og i dvdromen på pc`en. Som regel går mesteparten av backup`en greit , men det er som regel i slutten av filmen leseproblemene starter. Bildet fryser og fortsetter etter 10 sek .. så går det kanskje 10 sek så fryser det igjen. Dette skjer med alle filmene jeg har prøvd å ta backup av. Har prøvd både dvd-r og +r og merkene Dysan , Samsung Pleomax og Datawrite. Brenneren er en plextor PX-708A. Hjelp noen? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Sansynligvis virker ingen av de platene spesielt bra med den brenneren. Prøv å brenne med lavere hastighet, eller kjøp en pakke Verbatim. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Datawrite = kan være bra eller dårlig - kan ikke si noe da disse har mange produsenter, og du nevner ikke produsent. Samsung pleomax = lavkvalitets optodisc plater Dysan = usikker, men trodde disse var CMC eller prodisc og burde da virke. Oppdater til siste firmware fra www.plextor.be hvis du ikke har gjort det alt. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Hei. Takk for deres svar. Datawrite Platene er produsert av Datasafe Media , kjøpt på komplett. Brenneren er oppgradert til firmware 1.08 , som etter hva jeg har funnet ut , er den nyeste for den brenneren. Men jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg en eller to nye brennere av typen Nec 3520a, tror dere tingene hadde ordnet seg da? Prøvde diskene med en pioneer slot-in dvd-rom også med samme resultat. Det som er så irriterendes er at feilen kommer på slutten av platene , slik at jeg kan se gjennom nesten hele filmen , så må jeg sette i originalen for å se slutten. Har også lest gjennom sticky`en om dvd plater , Meget god guide btw Oc. EDIT: Jeg skal låne et par verbatim plater hos en kamerat , så får vi se på det først. Dysan platene fant jeg ut var Prodisc R03 , så de burde da virke egentlig. Endret 14. januar 2005 av frentix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå