vegarde Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har et MSI KT3 Ultra2 hovedkort, og har en TwinMos PC2100 256 mb brikke satt inn. Problemet kom da jeg skulle sette inn en nyinnkjøpt Memory Corp PC3200 512 mb brikke inn. Satt den inn på normal måte, sammen med den gamle.. Pcen funka i noen få minutter før skjermen fryste og det ble svart skjerm. Etter dette har ikke pcen vært mulig å komme inn på. I startupen kommer det ikke skjermbilde, bare rundt 8-9 pipelyder og ingenting mer skjer. Har prøvd å resette CMOS, ta ut skjermkortet, bytte plasseringen av rammen, osv. Pcen vil ikke engang starte med bare den gamle brikken i. Noen som har et forslag til hvordan jeg får startet pcen min igjen? Er svært frustrert over dette nå.. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 http://www.computerhope.com/beep.htm Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Problemet var vel at du blandet et PC2100 og et PC3200. Prøv å kjør PC3200 brikka alene Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Problemet var vel at du blandet et PC2100 og et PC3200. Prøv å kjør PC3200 brikka alene Det skal ikke være noe problem. Har du prøvd med kun den nye brikken? Lenke til kommentar
vegarde Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 har prøvd med bare den nye ja.. har hørt at PC3200 skal automatisk sette seg ned, og at det skal funke sammen. får ikke på pcen, den piper bare.. noen flere forslag?" Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 har prøvd med bare den nye ja.. har hørt at PC3200 skal automatisk sette seg ned, og at det skal funke sammen. får ikke på pcen, den piper bare.. noen flere forslag?" Prøv å ta ut batteriet til CMOS ei lita stund. Lenke til kommentar
vegarde Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 har prøvd det og.. i 4-5 min. trenger jeg vente lenger? Lenke til kommentar
vegarde Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 noe annet jeg kan gjøre? kan noe hardware være skadet, så jeg må bytte det ut? Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 har prøvd med bare den nye ja.. har hørt at PC3200 skal automatisk sette seg ned, og at det skal funke sammen. får ikke på pcen, den piper bare.. noen flere forslag?" Lese linken min Lenke til kommentar
Yosuf Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har et MSI KT3 Ultra2 hovedkort, og har en TwinMos PC2100 256 mb brikke satt inn. Problemet kom da jeg skulle sette inn en nyinnkjøpt Memory Corp PC3200 512 mb brikke inn. Satt den inn på normal måte, sammen med den gamle.. Pcen funka i noen få minutter før skjermen fryste og det ble svart skjerm. Etter dette har ikke pcen vært mulig å komme inn på. I startupen kommer det ikke skjermbilde, bare rundt 8-9 pipelyder og ingenting mer skjer. Har prøvd å resette CMOS, ta ut skjermkortet, bytte plasseringen av rammen, osv. Pcen vil ikke engang starte med bare den gamle brikken i. Noen som har et forslag til hvordan jeg får startet pcen min igjen? Er svært frustrert over dette nå.. har gjort nøyaktig det samme som deg. men den pcn fikk jeg aldri fiksa Lenke til kommentar
vegarde Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 fikk ikke mye ut av å få noe informasjon ut av pipene.. det var ganske vanskelig å telle. uansett.. har funnet det ut nå. skjermkortet hadde visst tatt kvelden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå