sevve Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Tenkte meg et billig lydkort, enten Audigy2 Value eller Audigy2 ZS. Stor forskjell? Lenke til kommentar
bidz Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Audigy 2 ZS har høyere SnR (106db på value, 108db på ZS). I tillegg har ZS DTS 6.1 playback, THX setup console, THX godkjent, gameport/firewire og litt forskjellig sånt. Du kan se forskjellen selv på Creative's Compare side - HER Ellers koster jo Audigy 2 ZS 478kr, og Audigy 2 Value 319kr. Når det er så lite forskjell, så hadde jeg valgt Audigy 2 ZS. (prisene var de laveste jeg fant på Hw.no Prisguiden). Lenke til kommentar
sevve Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 men spiller det noen rolle for meg når jeg kun bruker headset, og kun bruker PCen til spill og musikk? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 men spiller det noen rolle for meg når jeg kun bruker headset, og kun bruker PCen til spill og musikk? Om du kun gjør det, er det da nødvendig med et lydkort i det hele tatt? Uansett, er kanskje greit å ha om du skulle få et kick og kjøpe et THX høyttalersett en dag :!: Lenke til kommentar
sevve Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Det er jo det, vil jo gjerne ha bra lyd når jeg spiller, SB Live! er jo crappy:/ Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du vil ha eget lydkort fordi du ikke vil at hk-lydkortet skal bruke av cpu'en under spilling Lenke til kommentar
sevve Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 har jeg ikke tenkt på men altså har SB Live! nå, hører i liten grad hvor folk er når jeg spiller Counter-Strike.... HK-lydkortet mitt er herpa:/ Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvis du har dårlig lyd med SB Live og Hodettelefoner så tror jeg nok at kilden til denne dårlige lyden ikke ligger i lydkortet.. Enten er du for kresen, eller så har du for dårlig headsett.. Tror nå jeg.. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Hvis du har dårlig lyd med SB Live og Hodettelefoner så tror jeg nok at kilden til denne dårlige lyden ikke ligger i lydkortet.. Enten er du for kresen, eller så har du for dårlig headsett.. Tror nå jeg.. Hvis man har headset til mer enn 500kr, tror jeg det i mange tilfeller vil lønne seg (hvis man er litt "audiophil") å oppgradere til audigy 2. Ville oppgradert til det jeg hadde råd til Endret 14. januar 2005 av blackninja Lenke til kommentar
KAS Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Mulig dette blir litt avsporing, men; er det stor forskjell på SB Live og Audigy 2-serien lydkvalitetsmessig? Jeg er for så vidt tilfreds med lyden fra Live-kortet, men hvis det er en stor mulighet for at det vil bli betraktelig bedre (har inntrykk av det etter å ha sett flere innlegg om det, uten at jeg vet hva slags anlegg de hadde), så er det i grunn på tide med en oppgradering. Headsetet mitt er i >1000-kroners klassen. Endret 14. januar 2005 av KAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå