Gå til innhold

Audigy2 Value vs Audigy2 ZS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Audigy 2 ZS har høyere SnR (106db på value, 108db på ZS). I tillegg har ZS DTS 6.1 playback, THX setup console, THX godkjent, gameport/firewire og litt forskjellig sånt.

Du kan se forskjellen selv på Creative's Compare side - HER

Ellers koster jo Audigy 2 ZS 478kr, og Audigy 2 Value 319kr. Når det er så lite forskjell, så hadde jeg valgt Audigy 2 ZS.

(prisene var de laveste jeg fant på Hw.no Prisguiden).

Lenke til kommentar
men spiller det noen rolle for meg når jeg kun bruker headset, og kun bruker PCen til spill og musikk?

Om du kun gjør det, er det da nødvendig med et lydkort i det hele tatt? :dontgetit::hmm:

Uansett, er kanskje greit å ha om du skulle få et kick og kjøpe et THX høyttalersett en dag ;) :!:

Lenke til kommentar
Hvis du har dårlig lyd med SB Live og Hodettelefoner så tror jeg nok at kilden til denne dårlige lyden ikke ligger i lydkortet..

Enten er du for kresen, eller så har du for dårlig headsett.. Tror nå jeg..

Hvis man har headset til mer enn 500kr, tror jeg det i mange tilfeller vil lønne seg (hvis man er litt "audiophil") å oppgradere til audigy 2.

Ville oppgradert til det jeg hadde råd til :)

Endret av blackninja
Lenke til kommentar

Mulig dette blir litt avsporing, men; er det stor forskjell på SB Live og Audigy 2-serien lydkvalitetsmessig? Jeg er for så vidt tilfreds med lyden fra Live-kortet, men hvis det er en stor mulighet for at det vil bli betraktelig bedre (har inntrykk av det etter å ha sett flere innlegg om det, uten at jeg vet hva slags anlegg de hadde), så er det i grunn på tide med en oppgradering. Headsetet mitt er i >1000-kroners klassen.

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...