lurerpaa Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Hei ! Har windows server 2003, og XP pro (SP2) på klientene. Ønsker å få til en automatisk konfigurering av Outlook Express 6 hos alle brukerne på XP klientene, slik at de slipper å stille inn brukernavn, pop/smtp server osv i applikasjonen. pop3 serveren er kun satt opp utveksling av internpost, Exchange er utelukket pga pris. Har faktisk vært rundt på klientene for å gjøre dette manuelt , men dette skal jo være unødvendig. Har søkt litt rundt og funnet beskrevet at man også kan definere en GPO som utfører de riktige fil/registryendringene på klienten ved domenepålogging. Jeg har derimot ikke funnet noen admin pack som inneholder det jeg ønsker. Finner derimot kun GPO templates til _Office_ Outlook på ms-nettet, men ingen til emailprogrammet som følger med IE 6 (XP). Har jeg misforstått noe, hvor kan jeg finne en slik policy/administrative template ?? Endret 13. januar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
lurerpaa Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Søker fortsatt, dette er nytt terreng for meg. Finner jeg dette i Internet Explorer Administration Kit 6 Service Pack 1 ? http://www.microsoft.com/windows/ieak/down...6/ieak6sp1.mspx EDIT: Må man ha lisens for å kjøre dette programmet Var ikke akkurat det jeg var på utkikk etter (men Kit'et er sikkert fint til å lage customized installasjons CD'er med IE for firma/ISP og liknende.) Fant derimot 7 stk .adm filer i c:\windows\inf folderen på en av klientene conf inetcorp inetres inetset system wmplayer wuau Sannsynligvis muligheten til å virkelig fininnstille klientene, men finner altså ikke noe om outlook express 6 i disse. Endret 14. januar 2005 av lurerpaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå