Gå til innhold

Hjelp med partisjonering

Anbefalte innlegg

Har da fått meg en Dell XPS, ja vet det er dell osv.

Men her er altså problemet, jeg har 2 disker som er slått sammen til 1, og jeg vil ha de to diskene hver for seg, skjønner? uten å måtte formatere, har prøvd partitionmagic, gikk inn på kontrollpanel og fikk øye på noe som heter:

Intel Storage Utlity, her er det tydelig at jeg har 2 disker osv. men jeg kan ikke noe med det og vil nødig fucke opp hele pc'n. noen som kan noe med dette programmet? legger ved et screen:

post-62-1105657589_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra hva jeg kan se så kjører du raid-0. Eneste mulighet for å bli kvitt det der, innbefatter nok at du må reinstallere maskina di. Raid stripe må nemlig slettes i bios på kontrolleren din, og da ryker alt som ligger partisjonert på diskene.

Lenke til kommentar

Stemmer nok at det er raid ja. Jeg har selv raid 0 og når jeg booter så får jeg opp raid info i noen sekunder rett før den går videre og laster inn windows. Se om du ser denne infoen på skjermen når du starter opp. Isåfall så vil du også få valget om å entre raid settings eller noe i den duren.

Da kommer du inn i et program som vil gi deg alternativer som å endre raid, slette det o.l.

Dette sletter som sagt alt på diskene dine da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...