Gå til innhold

E-post instillinger for POP konto til Nokia 6630


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har ein Siemens M55 og satt opp epost innstilingane slik som simson har beskrevet i sitt innlegg i denne posten.

 

Mobiltelefonen prøver å kople seg opp men,eg får feilmelding om at "serverport kunne ikkje nås".

 

Tidligare prøvde eg å ha ein gmail til pop klient på pcen.Og tillate at min mobiltelefon skulle kunne hente ned epost.Dette greide mobiltelefonen å gjere.Men,innholdet i eposten vart uforstålig og samsvarte ikkje med kva som stod i eposten eg skulle hente ned.

Eg har ikkje testet dette ved bruk av port 995 og 465 for å sjå om det fungerer då.Dette er ikkje blitt testet da eg ikkje har min eigen pc tilkoplet ein internett forbindelse.

 

Men,eg gir ikkje opp endå.

 

Eg har ein annan epost konto fra ein annan leverandør og det fungerer bra og har gjordt det siden la inn instillingane.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har hatt en del problemer med dette her nå. Jeg har en samsung sgh d500, og chess kontant kort abb..jeg har åpnet for pop inne på "settings" i g-mail. her er oppsettet mitt:

 

Account name: G-Mail

User name: tveheim

Email address: [email protected]

SMPT server: smtp.online.no

SMTP port: 25

Protocol type: POP3

POP3 server: pop.gmail.com

POP3 port: 995

APON login: off

User ID: tveheim

Passord: (Mitt passord)

 

E-Mail profile:

Current profile: Mail

Profile Settings:

 

Profile name: G-Mail

APN: internet

Login ID: <blank> <---- (ikke skriv "<blank>" :yes: )

Passord: <blank>

DNS1: 212.17.131.3

DNS2: 0.0.0.0

 

jeg klarer å sende, men ikke å ta imot ny mail..får ikke opp noen feil melding heller..virker som den bare "timer" ut....noen som kan hjelpe????? begynner å bli mektig lei av dette her!!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Åssen gjør jeg dette hvis jeg har hotmail da?

det går ikke med hotmail... da må du betale x-antall kr for att det skal fungere... men til alle dere andre.. som telenor sa til meg måtte jeg abonnere på Mobilpost Ekstra... og dette fungere greit til meg.. har en SE P900i....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
For å motta mail med Gmail på mobil må man aktivere port 993 og 995. På 6630 gjøres dette under Postkasseinstillinger - Sikkerhet - På (993/995).

Men får du både hentet og sendt e-post når sikkerheten står på?

 

Det får ikke jeg med min 6630.

 

(Får det med annen e-post, men ikke på gmail-kontoen)

Lenke til kommentar
For å motta mail med Gmail på mobil må man aktivere port 993 og 995. På 6630 gjøres dette under Postkasseinstillinger - Sikkerhet - På (993/995).

Men får du både hentet og sendt e-post når sikkerheten står på?

 

Det får ikke jeg med min 6630.

 

(Får det med annen e-post, men ikke på gmail-kontoen)

Nei, det har du rett i. Merket det nå.

Når man har sikkerhet på kan man motta mail, men ikke sende. Og når man har sikkerhet av kan man sende mail, men ikke motta. Merkelig... :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det fortsatt ingen som får til dette? Savner å kunne lese epost på mobilen. Tidligere løsninger her har jo ikke fungert for mange. Noen som kan kopiere det riktige E-post oppsettet tidligere i tråden og bekrefte hvilket som er riktig? (hva er riktig brukernavn, er det bare navnet eller er det hele epostadressen osv.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...