Gå til innhold

Skal kjøpe Radeon 9800 PRO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du absolutt har bestemt deg for et Radeon 9800 Pro, er Sapphire kortet sikkert helt greit. Det er lite annet enn bundelen som skiller.

Skulle jeg selv skulle kjøpt et grafikkort i dag (har selv et MSI 9800 Pro) ville jeg mye heller gått for et 6600 GT eller 6800 LE som koster det samme, men som er nyere, raskere og mer fremtidsrettet.

Lenke til kommentar
Skulle jeg selv skulle kjøpt et grafikkort i dag (har selv et MSI 9800 Pro) ville jeg mye heller gått for et 6600 GT eller 6800 LE som koster det samme, men som er nyere, raskere og mer fremtidsrettet.

oi, da brenner penga i lomma, hvis man oppgraderer fra 9800pro til 6800le :tease:

stor er hverken ytelses forsjellen eller sjansen for modd til gt

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
stor er hverken ytelses forsjellen eller sjansen for modd

Slutt å tulle headcleaver. Sjansen for mod er veldig stor og ytelsesforskjellen er da ganske formidabel.

syns ikke han tuller egentlig. sjangsene for mod er ikke såå store. skal man kjøpe et nytt skjermkort, så bør man gu ut i fra ytelsen det yter på standard, og klarer man å modde så er det en fin bonus. og et standard LE er ikke så mye raskere en 9800pro. i og med ale kortet har en lav fill rate på grunn av få pipes. var derfor jeg kjøpte NU siden det har 12 pipes, og tar rotta på 9800 :p. men jeg fikk ikke åpna det til 16 pipes så. har man 9800pro, så bør man gå for NU eller GT. eneste fordelen 6600gt og le i forhold til 9800pro er PS 3.0.

Lenke til kommentar
Det er ETT fett! Alle leveres nå og med R360 (XT-kjerne) som de forøvrig har gjort det siste året, om du vil flashe det til et XT kort. Eneste forskjell er bundle..

Stemmr ikke. Kjøpte meg Connect 3d for 2 mnd siden med r 350 :thumbdown:

For sikkerhetsskyld, gå for noe annet, hvis du da av en eller annen grunn har bestemt deg for R 9800 pro.

Lenke til kommentar

Slutt å tulle headcleaver. Sjansen for mod er veldig stor og ytelsesforskjellen er da ganske formidabel.

nei den er ikke det(hverken for modd eller at forsjellen er stor)

man kan merke forsjell 9800pro til 6800le, men den er ikke stor!

å sjansen for at man klarer å modde et 6800le til 6800gt er betydlig mindre nå enn den var for noen måneder siden! har ikke høre om noen som har kjøpt et 6800le kort i nær fortid, og klart å fullmodde kortet sitt! noen klarer å åpne noen få pipe's men få klarer alle!

før var vel sjansen rundt 60-70% at man fikk et kort man kunne fullmodde(til 6800gt) nå ligger den vel rundt 30-40%

skal man kjøpe et nytt skjermkort, så bør man gu ut i fra ytelsen det yter på standard, og klarer man å modde så er det en fin bonus

enig!

var derfor jeg kjøpte NU siden det har 12 pipes, og tar rotta på 9800

jeg ville også heller kjøpt 6800nu!

at det tar rotta på 9800pro vil jeg ikke si, men det er en god del bedre!

men skal du velge mellom 9800pro eller 6800le så kjøp heller 6600gt!

da er du garantert kraft!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

nei den er ikke det(hverken for modd eller at forsjellen er stor)

man kan merke forsjell 9800pro til 6800le, men den er ikke stor!

å sjansen for at man klarer å modde et 6800le til 6800gt er betydlig mindre nå enn den var for noen måneder siden! har ikke høre om noen som har kjøpt et 6800le kort i nær fortid, og klart å fullmodde kortet sitt! noen klarer å åpne noen få pipe's men få klarer alle!

før var vel sjansen rundt 60-70% at man fikk et kort man kunne fullmodde(til 6800gt) nå ligger den vel rundt 30-40%

nei, kjøp heller 6600gt!

da er du garantert kraft!

helt riktig det headcleaver sier her, "suksess-raten" har falt drastisk på en fullmodd av et 6800le kort siden det kom ut for noen måneder siden... har selv prøvd på fem stykker som har vært innkjøpt etter jul, og ingen av dem har fått opp alle 16 pipes, kun 12... :nei: Var bedre i starten av desember for eksempel, da var alle kortene mer villige til å dele godene som gjemte seg...

edit: seff ingen ekspert-uttalelse, kun erfaringer fra min side...

Endret av ADT
Lenke til kommentar
hehe ja. men tror ikke de gjorde det med vilje. det lade korta sikkert bare sånn i og med at de skulle bare lage kort med 8,12 eller 16. er vel ingen som lager kort med 9 eller 15 pipes hehe, hadde sett litt komisk ut :p

Ja uff, hadde fått helt latterkrampe :roll:

Lenke til kommentar
helt riktig det headcleaver sier her, "suksess-raten" har falt drastisk på en fullmodd av et 6800le kort siden det kom ut for noen måneder siden... har selv prøvd på fem stykker som har vært innkjøpt etter jul, og ingen av dem har fått opp alle 16 pipes, kun 12... :nei: Var bedre i starten av desember for eksempel, da var alle kortene mer villige til å dele godene som gjemte seg...

edit: seff ingen ekspert-uttalelse, kun erfaringer fra min side...

Men dere bekrefter jo det jeg sier. De aller fleste får 12 pipes med 6800LE (Eller i allefall svært mange) og da er forskjellen stor mellom 9800 Pro og 6800LE. Jeg kjøpte mitt for noen uker siden og hadde ingen problemer med 12 pipes og 6 vertex. Til 1850 kr har jeg nå glimrende ytelse og etter mitt syn bedre enn 9800 Pro. Selv om man ikke får 16 pipes er det fremdeles et glimrende kjøp. Jeg mener å huske at xbitlabs hadde en uformell undersøkelse der det viste seg at kun 4% ikke fikk moddet LE kortene sine i det hele tatt. Syns oddsene er rimelig bra jeg da ;)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...