Gå til innhold

Gammel bok, men ny verisjon av Vb.net

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er at boka jeg har er fra 2002. Det vil si da en annen veirsjon av VB.Net som drev og dominerte. Vet noen hvilken verisjon av VB.Net jeg trenger da? Problemet med dette er at jeg ikke finner diverse knapper o.s.v Burde jeg bytte til gammlere verisjon eller er det verdt det å lete etter knapper jeg ikke finneri boka. Vil gjerne også vite hvor jeg finner acceptbutton og cancel button. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel ser ut som jeg ikke finenr accept button og cancel button. Hjelpe meg hvordan jeg setter dem?

EDIT: Jeg fnat ut at jeg hadde ver 6 og skulle ha VB.NET 2003. Er det freeware eller?

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

VB .Net er som alle andre Microsoft programer(med ytterst få unntak) ikke gratis, men det finnes vel noen gratise demoer tror jeg. Søk litt rundt på forumet så finner du nok en link til VB .Net...

Edit: Ble litt usikker på om det er postet link til VB .Net her. Tor kanskje det bare var VB 6.0, men jeg er ganske sikker på at det finnes en demo av VB .Net...

Endret av inherit
Lenke til kommentar

Det finnes en "demo" av VB.NET, Visual Basic 2005 Express Edition Beta, som mer eller mindre kan ansees som et fullverdig program. Annet enn forskjeller i syntaks fra tidligere versjoner, og som således fører til komplikasjoner ved eldre VB-bøker og eksempler, finnes det egentlig ingen begrensninger eller ulemper med beta-versjonen. Den er forholdsmessig stabil, og utfører oppgavene uten å mukke.

Hvis du har versjon 6.0, og benytter en bok skrevet for VB.NET, vil du nok dessverre støte på langt flere problemer enn som så. Den fundamentale syntaksen, såvel som omliggende prosedyrer og komponenter, er fullstendig endret, og fører i realiteten til to vidt forskjellige (dog beslektete) språk. Derfor bør du heller lese noe som utenlukkende er skrevet med versjon 6.0 i tankene - eksempelvis guiden min eller e-boken her.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned Visual Basic 2005 Express Editon beta, men folk trenger runtime 2.0 for å kjøre dette. Men runtime er bare betaverisjon. Hva burde jeg gjøre? og kommer snart MS Studio.net 2005 snart og samme med runtiem 2.0?

Lenke til kommentar
VB .Net er som alle andre Microsoft programer(med ytterst få unntak) ikke gratis, men det finnes vel noen gratise demoer tror jeg. Søk litt rundt på forumet så finner du nok en link til VB .Net...

Edit: Ble litt usikker på om det er postet link til VB .Net her. Tor kanskje det bare var VB 6.0, men jeg er ganske sikker på at det finnes en demo av VB .Net...

Compileren til alle .net språkene følger jo med .net framework installasjonen og er dermed gratis. Det er Visual Studio .Net som koster penger. Det er fullt mulig å lage vb.net programmer i Notepad og bruke vbc.exe til å kompilere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...