Gå til innhold

1-X spenningsuttak(Spenningsfordeler)

Anbefalte innlegg

Utennavn.jpg

Url til bildet som ikke dukker opp: http://galileo.spaceports.com/~pumpa/Utennavn.jpg

Superavansert koblingsskjema :roll:

Noen som har noen gode ide'er om hvordan jeg kan lage en slik.

Har mange ide'er sjøl men ingen gode :???:

Dessuten må det være enket å utvide den med et uttak i ny og ne.

PumpAction

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-06-12 20:12 ]</font>

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-06-12 21:14 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: PumpAction på 2002-06-13 23:23 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker kabelsko med en forgreingskontakt. Fåes kjøpt billig hos biltema. Det som er viktig er å bruke en skikkelig kabelskotang og rett kabelsko til rett ledningstversnitt.

Mitt oppsett er å bruke en stigeleder, altså en tjukk kabel som jeg henter ut strøm fra, i forskjellige høyder inne i maskinen.

Dette kan jo se litt yallar ut inni en pc, derfor skal jeg nestegang kjøpe en strømfordeler hos mikroplex, altså en "hunnkontakt"-tre "hanner" ut..

Noe sånn du var på jakt etter ?

Hvis du skal bruke en "spenningsdeler" så kan du seriekople dioder, de får et spenningsfall over seg på ca 0.7 volt..

Lenke til kommentar

Hondaen, det var nok det første jeg tenkte på, men det der om seriekobling av dioder fixa viftestyringa til 12V/24W 120mm delta vifte 323m³.

Skulle vel ha sagt at jeg skulle ha alt i en 5¼" drevbrønn(pga. viftestyring og stash).

Har kommet til en løsning jeg tror jeg kommer til å bruke men er framdeles åpen for forslag.

Maddog, jada gjør det på den enkle måten du.

For slik blir jeg også å gjøre det :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...