Kim Roger Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 jeg har lurt litt på hva man kan bli hvis man går IKT. har søkt litt rundt på nettet og sånt. men jeg har ikke klart helt hva man kan bli innen IKT. har sett at man kan bli noe innen data hvis man går informasjonsteknologi og. hva er forksjellen mellom det og IKT? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Regner med det er IKT Driftsfag du snakker om..? Da kan vel f.eks jobbe på IT-avdelingen i en bedrift, dvs drifte servere og lignende. IKT Driftsfag er 2 år på skole og 2 år i lære, om du skal studere videre, så må du vel ta Påbyggning. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Da blir du ikt-driftsoperatør. Du kan jobbe med fiksing av PC'er, være sysadmin i en liten bedrift, jobbe med nettver, brukerstøtte, osv. Hovedsaklig så er det lagt vekt på "drift". Altså er det ikke noe systemutviklingsutdannelse. Informasjonsteknologi er en høyere utdannelse. IKT-driftsfag er videregående utdannelse. Informasjonsteknologi er et veldig bredt fagfelt, som også innebærer systemutviklingsbiten. IKT-driftsfag handler hovedsaklig bare om drift. Høres dette forståelig ut? Jeg vet jeg er veldig dårlig til å forklare Lenke til kommentar
Kim Roger Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 ah skjønner. takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er fint og ta som en "start" på IT utdanningen, da får man hvertfall litt minimumskunnskaper før man begynner på "hovedutdanningen"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå