Steinmann Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 comment på enheter som "small" og "x-small"+++: Ulempen med å bruk slike enheter er at siden fort kan endre seg drastisk ifra nettleser til nettleser og maskin til maskin. man kan for eksempel få tekst som skulle vært på 1 linje over to. kan bryte med designet. så man er på den sikre siden om man bruker px eller em. min mening, sikkert andre som mener noe annet. tror jeg ville satt en min-height på den den ble litt bred, og gjort litt mer ut av de linkene. er det foresten meningen at det ikke skal være border nederst på headern? hadde kansje gjort seg med en gradient bakgrund på den, hvis du ikke skal ha border nederst da. også var det jo dette med at lemon = sitron og du har en lime. men er ening i at lime'n er kulere alt i alt er dette kjempebra for et første forsøk. btw: fått til det med margin istedenfor <br/>? padding på h1-elementet ville vel også funka el? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Kunsten er å tilpasse designet for alle nettlesere og oppløsninger. Hvis em er med på å gjøre dette enklere, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) hmmm.. det første jeg ser.. er at du kaller sia lemon.moo.no, og bruker en Lime som logo... Da ble liksom ting litt feil... hmm.gif Når det gjelder <h1>, så ville jeg satt "line-height" i css til høyden på "headeren"... f.eks: h1 { line-height: 140px; bakgrunnsfargen var litt tam.. den helt bakerst.. passa liksom ikke helt med den andre grønnfargen.. } Hehe, når du sier det så er det en lime ja, jeg trodde det var en umoden sitron Vel, lime.moo.no er opptatt, så jeg tror jeg lar det være. Line-height funket! Den der har jeg grublet lenge på. Når det gjelder bakgrunnsfargen, så skal jeg prøve å fikse på det, men jeg har ikke mye peiling på farger og slikt så jeg har egentlig bare prøvd meg fram med hex. Har du noen tips om hva slags farge som hadde passet? Mer grønn, eller gul, eller lignende? comment på enheter som "small" og "x-small"+++:Ulempen med å bruk slike enheter er at siden fort kan endre seg drastisk ifra nettleser til nettleser og maskin til maskin. Jeg skal sette størrelsene til em tror jeg ville satt en min-height på den den ble litt bred,og gjort litt mer ut av de linkene. er det foresten meningen at det ikke skal være border nederst på headern? hadde kansje gjort seg med en gradient bakgrund på den, hvis du ikke skal ha border nederst da. Litt usikker på hva du mener, min-height er vel minimum høyde, bredde er width..? Det er meningen at det ikke skal være border nederst, ellers blir det på en måte dobbel border siden elementet under har border-top. Hva er gradient bakgrunn? En sånn"fade" sak? Edit: En annen Mouseover? Forslag? Endret 15. januar 2005 av Lungemannen Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) med min.height mener jeg at siden får en minimumshøyde den bruker selv om ikke inholdet strekker til, men hvis det skulle komme mer strekker den seg. tok nettop en titt på siden din i IE, da skjønte jeg hvorfor du ikke hadde border nederst. i opera har du kjempe margin mellom header og main! edit: typos Endret 15. januar 2005 av orsus Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Ok, testet det nå, og min-height fikk det til å se litt bedre ut, ja Edit: Hva kan man gjøre for å bli kvitt bugen i Opera? Jeg har ikke opera selv så jeg vet ikke hva som er feil. Endret 15. januar 2005 av Lungemannen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå