Helt Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei, så en post hvor det var noen som lurte på om det gikk å legge til SP2 på XP cd'en, og da fikk han en link til Autostreamer. Men, jeg lurte på om det var mulig å lage windows XP cd'en enda mer custom. For eksempel slik at den installerer en rekke programmer av seg selv, for det er jo alltid de samme programmene som må legges inn hver gang du formaterer. Jeg tenker da på ting som firefox, winrar, azureus, vlc, firewall, diverse anti spyware og antivirus... Det beste hadde vært om man kunne legge inn cd-keyen sin, og alle andre instillinger, så slapp man prosessen med å legge inn det også, så da kunne man stort sett putta i cden, starta installering, og så kommet tilbake en time senere. Noen som vet om en guide eller et program til sånt? mvh Torjus Lenke til kommentar
Advanced Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Tror Norton Ghost eller Partition Magic er svaret du leter etter. Mener at du kan lage det med dem. Det en da gjør er å ta backup av en alerede eksisterende disk Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Mulig du finner noen tips her: http://unattended.msfn.org/ Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 jeg vil også anbefale deg norton ghost du lager et image av en installasjon(den du har nå f.eks.) så når tida er inne for reinstallering, gjenoppretter du bare til dette ghostet du har laget. tar 10 min ca. det beste er å ha en helt ny rein installasjon først, som du installerer alt du trenger, og så lager image. så da istedet for å bruke 30-45 minutter på ny installasjon av OS og programmer bruker du 10 minutter med ghost. rett og slett genialt! Lenke til kommentar
Helt Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Tja, det var nok mer lignende linken til bobafett jeg var ute etter, har kikka litt, og det virker litt tricky, men trur jeg har fått det til å virke. Sleit litt med å få til en silent install av firefox, men fikk fiksa det til slutt. Så nå er det bare å vente til det er tid for en formatering. Kan jo selvfølgelig bruke norton ghost, men en unattended CD/DVD er jo mye kjekkere, for da har jeg jo alt på samme disken og det er så godt som bare å putte den inn i maskina og sette den i gang, så fikser den resten selv. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Tja, det var nok mer lignende linken til bobafett jeg var ute etter, har kikka litt, og det virker litt tricky, men trur jeg har fått det til å virke. Sleit litt med å få til en silent install av firefox, men fikk fiksa det til slutt. Så nå er det bare å vente til det er tid for en formatering. Kan jo selvfølgelig bruke norton ghost, men en unattended CD/DVD er jo mye kjekkere, for da har jeg jo alt på samme disken og det er så godt som bare å putte den inn i maskina og sette den i gang, så fikser den resten selv. Og i tillegg kan du bruke samme cden på din nye maskin (hvis du har gått til anskaffelse av en ny en) uten å få masse drivertrøbbel. Helt klart kjekt å ha, ja... Ellers er det ikke noe stress å ha en ghost-cd heller, da. Dessuten går det mye raskere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå