fxwz Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Fikk meg en ny switch idag. Har hele tiden bare hatt en nettverkskabel fra modemet og til pcen. Men så synes jeg at det var på tide å koble til selve pcen og linja til switchen så derfor spørr jeg. Jeg har en slags tilkobling(ADSL) hvor jeg er nødt til å oppgi brukernavn og passord for å koble meg på nett. Må jeg gjøre noe spess for å liksom få det til å fungere, eller skal jeg bare koble pc og modem til switch og alt vil funke? Hvordan blir det når jeg arrangerer lan hjemme? Blir alle nødt til å koble seg opp med mitt brukernavn og passord? Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvis du har kjøpt en "switch" og ikke en "router" vil du ikke kunne koble dsl-modemet ditt på din nyinnkjøpte boks! Et dsl-modem kan du bare bruke mot en pc eller router som støtter pppoe! Kan du sette dsl-modemet ditt i router-modus? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Da må jeg nok inn på innstillingene til dsl-modemet. Siden jeg var inne på disse sist for å sette opp slik kobling med passord og brukernavn. Problemet er da at jeg ikke greier å komme inn på innstillingene til modemet. Se Her! Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå