Patz Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Nå får jeg (sansyneligvis) snart tilgang på en metall-fres Og da skal det selvølgelig lages vannblokk, så hvilket design er best på et low-flow system? (Big-water, 120 l/h, 1/4") Tror dere foresten at bigwater settet klarer dette? (med en ekstra raddis) Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvis du skal ha en ekstra radis, så blir det jo nesten ikke flyt på vannet.. iallefall ikke om du setter på chipset-blokk (Noe jeg tror ) Hva mener dere andre? Tror det beste er om du kjøper deg enten ei hydor 20 eller 30 Evt. eheim om du har penger Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Ok, går det ann å sette den i serie med orginal pumpa da? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Tror jeg ville gått for en "åpen" løsning, for best mulig flow gjennom blokka, f. eks noe a´la Maze. Ikke den største utfordringen for en fresebenk kanskje, men tenk først og fremst på systemet du skal ha blokka i. Det skal strengt tatt ikke så mye til for å kjøle ned GPU / NB, så medmindre du skal klokke livskiten ut av silisiumen din, så ville jeg gått for noe sånt. Og ikke minst pga at den pumpa gir ganske beskjedne mengder vann. Ville nok først prøvd det hele uten noe ekstra raddis. Det er slett ikke sikkert at du vil bli skuffet! Skal du montere en ekstra pumpe, og av praktiske årsaker ikke kan fjerne den gamle? Plukk i så fall innmaten ut av den gamle pumpa, impelleren vil uansett bare være i veien. Endret 13. januar 2005 av Skrue Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Ok, men er det noen sjangs for at dette vil virke uten værken ny pumpe eller raddis da? Kjøler vga også, men så har jeg jo veldig low-end hardware også. (se profil) Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Ser ikke problemet her, nei. Brede (og dype) kanaler = liten motstand. Og som Skrue sier (eller mener, tror jeg), ikke behov for avanserte blokkløsninger på NB (chipset) eller GPU (skjermkort). Jeg er jo tilhenger av store radiatorer, men med et lite krevende system og blokker med god "flow" så kan en liten pumpe og en liten radiator være godt nok. Prøv deg frem trinn for trinn. Så slipper du å kjøpe noe du har liten nytte av. Endret 13. januar 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå