Tha_Zaynt Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) jeg har en medlemsliste jeg skal sortere etter når personen registrerte seg, der den som registrerte seg sist skal stå øverst på listen. Problemet er at jeg har lagret registreringsdatoen i dette formatet: d/m/y og det ser ikke ut som det fungerer fordi rekkefølgen blir helt feil...må registreringsdatoen lagres som unix timestamp eller noe? Endret 13. januar 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) unix timestamp synes jeg er en grei løsning. Du kan jo kanskje evt sortere etter id desc, dersom hver bruker har en unik id som er satt til auto increment. ? EDIT: Y-m-d er også en grei måte å sortere datoer på... Endret 13. januar 2005 av kakkle Lenke til kommentar
???????? Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det er datoformateringen man bruker i Sverige, og det er derfor mysql er bygd opp slik. Test f.eks. SELECT NOW()+0; Hold deg til dato funksjonene til mysql. Lenke til kommentar
Tha_Zaynt Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 gikk for id løsningen jeg Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 jeg vil absolutt anbefale deg å bruke mysql sin date- eller datetime-type for datokolonner - du kan da gjøre så mye mye mer i dine spørringer. http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Date_and..._functions.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå