Gå til innhold

Bruker lang tid for å komme inn på internettsider

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en time på å komme inn på en internettside, selv om repsonstiden min er 8ms, jeg er online med modemet mitt (ifølge upc), jeg har rette nettverksinstillinger og helt ny xp og formatert den har jeg også gjort.

Vet noen hva som er feil og som kan hjelpe?

Emnetittel redigert "Hva er feil, vet ikke hva?" er ikke en beskrivende emnetittel. Les hva nettiketten sier om hva som er dårlig bruk av emnefeltet. PoleCat

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det tar en halvtime å åpne en nettleser har du utvilsomt et seriøst problem med maskinen din. Siden du nylig har installert XP er det nærliggende å tenke på virus, men det kan jo også være maskinvarerelatert. Vanskelig å si med så lite opplysninger. Da du installerte XP, passet du på å legge inn virusprogram, service pack 2 og andre oppdateringer før du koblet maskinen til nettet? Hvis man ikke gjør det får man nesten garantert virus omtrent samtidig med at du kobler i nettverkskabelen...

Lenke til kommentar
Hvis det tar en halvtime å åpne en nettleser har du utvilsomt et seriøst problem med maskinen din. Siden du nylig har installert XP er det nærliggende å tenke på virus, men det kan jo også være maskinvarerelatert. Vanskelig å si med så lite opplysninger. Da du installerte XP, passet du på å legge inn virusprogram, service pack 2 og andre oppdateringer før du koblet maskinen til nettet?  Hvis man ikke gjør det får man nesten garantert virus omtrent samtidig med at du kobler i nettverkskabelen...

Ja, gjort alt helt feilfritt. Og maskinen er 5 mnd gammel og superbra. kosta meg 24000 kr

Endret av mbarone
Lenke til kommentar
Hvis man ikke gjør det får man nesten garantert virus omtrent samtidig med at du kobler i nettverkskabelen...

Det er overhodet ikke sant...

Selvfølgelig er det sant! Grunnen til at jeg sier det er fordi jeg har erfart det selv, og snakket med flere andre som også har erfart det.

Forsøk å installere KUN XP på en maskin, ingen virusprogrammer, brannmur eller oppdateringer. Kobler du maskinen til internett da, så får du virus med en gang (tar noen minutter kanskje)

Hvorfor skriver du: "Det er overhodet ikke sant..." uten å begrunne det på noen som helst slags måte. Virker ikke særlig seriøst

Lenke til kommentar
pmarius:

Det kan jeg også bekrefte, la inn en "ren" WinXP (uten SP) på en maskin i går, og glemte selvsagt å legge inn Blaster-fixen før jeg plugga i nettverkskabelen.

Vips, der var Blaster inne i løpet av minutter.

Ja, og sjekk hva som har skjedd med trådstarter her. Han har fått det også, rett etter formatering.

http://forum.programmer.no/index.php?showtopic=360864

Der er kjempeviktig å oppdatere maskinen før man kobler seg på internett, eller er det gjort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...