Gå til innhold

Studieretnings fag på allmenn

Atomet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenk på at karakterene du har nå sannsynligvis vil synke med 1 eller 2 poeng. Disse fagene er vanskelige.

Nei! Dette er svært individuelt. Noen er best på matematikk, anre på samfunnsfag. Dersom du har talent for matematikk og naturfag, kan disse gi svært billige karakterer! I min tid hadde jeg full fordypning i matematikk, kjemi og fysikk. Dette var de billigste 6'erne ever! :w00t: Språk og historie er noe helt annet! :(

Lenke til kommentar
jultomten: jeg har hørt at matte, fysikk og kjemi skal være de vanskeligste fagene og krever mye innsats, men dette er kanskje individuelt ?

Naturligvis.

Men ganske sjelden at det er de fagene som gir de "de billigste 6'erne ever", som han beskriver, da. ;)

Får 5 i alle tre fagene jeg, uten å være superflink eller gjøre kjempemye... Gjelder bare å jobbe med de riktige tingene.

Lenke til kommentar
jultomten: jeg har hørt at matte, fysikk og kjemi skal være de vanskeligste fagene og krever mye innsats, men dette er kanskje individuelt ?

Som jeg skrev - ja. Noen har talent for språk, og kan få gode karakterer i språkfag med liten innsats, andre for matematikk osv. For min del var språk, historie og samfunnsfag de vanskeligste fagene som krevde mest innsats!

Lenke til kommentar
Jeg tok:

VK1: AØ (altså bedøk)

Studierettningsfag: IKT; rettslære og samfunnskunnskap.

VK2: --||--

Hvordan er samfunnsfag på videregående? Er det mye pugging? Skriver dere mye fordypningsoppgaver? Er det individuell jobbing eller mye samarbeid?

Lenke til kommentar
Jeg skal ta matte, fysikk, kjemi, IT og engelsk i VK2.. skal til USA så slipper en del av de obligatoriske fagene. I tredje fortsetter jeg med matte, fysikk og enten kjemi eller IT

Vk2 og tredjeklasse er jo det samme da.. Dessuten må du ta fagene i USA på et høyere nivå i Norge for å få det godkjent m. karakter.

Lenke til kommentar
Jeg tok:

VK1: AØ (altså bedøk)

Studierettningsfag: IKT; rettslære og samfunnskunnskap.

VK2:  --||--

Hvordan er samfunnsfag på videregående? Er det mye pugging? Skriver dere mye fordypningsoppgaver? Er det individuell jobbing eller mye samarbeid?

VK1 er ganske greit.

Det er litt politikk og litt om det individe mennesket.

Det er ikke noe spesiell fordypning. Skal vi arbeide, så er det i grupper.

Prøvende er stortsett å forklare begreper og teorier (alt står i boka).

Det skal også være et litt større praktiskprosjekt.

Vi lagde en spørreundersøkelse.

Ganske greit fag egentlig.

Når du kommer til VK2, så kan du velge mellom samfunnskunnskap (også kjent som statsvitenskap) som omhandler storsett politikk, eller sosialkunnskap.

Sosialkunnskap handler om individet. Kan sammenlignes med psykologi.

VK2 er litt mer jobbing, men helt greit. Er ikke så mye å pugge.

Hele faget er munntelig forresten. Men læreren vår liker små "morsomme" "skriveaktiviteter" aka. prøver. Men eller skal stortsett alt være munntlig. Diskusjoner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...