Gå til innhold

Hva skjer med Microsoft Antispyware i Juli?


Anbefalte innlegg

Det er imidlertid nokså betenkelig at Microsoft lanserer fullverdige programmer for å fikse problematikk de i utgangspunktet er skyld i. Hadde ikke sikkerheten i operativsystemet og Internet Explorer vært såpass dårlig, ville vi neppe vært utsatt for så store menger av Spyware. Dessuten kan det også tenkes at senere, når gratisversjonen er flyttet inn i de tusen hjem, og de fleste må se seg avhengig av programmet, vil det være nødvendig å betale en abonnomentsavgift for å få de vitale oppdateringene. Og i så fall vil Microsoft, på en kynisk og hyklerisk måte, tjene store summer på mangler og feil de selv skapte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvem som bryr seg om de har kjøpt opp et annet produkt, for meg så er det bare betryggende og vite at man får et velutprøvd og stabilt produkt! :)

 

ms antivirus skal vel også være gratis så vidt jeg forstår?

 

ms sin antivirus tok forresten endel dritt som hverken ad-aware og spyboot klarte finne/fjerne.

Er MS Antivirus et annet program enn Antispyware, eller blander du begrepene litt her nå.

Jeg har bare sett Antispyware, og det er jo altså ikke istedenfor, men i tillegg antivirus. Hvis det altså har kommet ut et antivirus fra MS som er like smooth som antispywaren virker å være, vil jeg gjerne høre om det.

aadnk Skrevet 15/01/2005 : 14:48

  Dessuten kan det også tenkes at senere, når gratisversjonen er flyttet inn i de tusen hjem, og de fleste må se seg avhengig av programmet, vil det være nødvendig å betale en abonnomentsavgift for å få de vitale oppdateringene. Og i så fall vil Microsoft, på en kynisk og hyklerisk måte, tjene store summer på mangler og feil de selv skapte. 

Det er nettopp dette jeg lurer på, men ut fra svarene så langt skjønner jeg at det bare blir gjetting, hva som vil skje fremover med dette programmet...

Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15/01/2005 : 16:17

  Microsoft lager produkter som har mange sikkerhetshull og dermed får millioner av brukere spyware... masse spyware.

 

Så kjøper Microsoft et produkt som fjerner dritten dem selv er skyld i... Hva med å fikse sikkerhetshulla isteden for å kjøpe enda et firma? 

:thumbup: Er jo en genial foretningside da, først lure alle til og drikke gift, for så og selge motgiften etterpå...

 

Men ja, det vel noe i det, men er det ikke litt for enkelt og bare si det?

Jeg tenker på om man feks surfer med Opera/Firefox og man så trykker ja-takk på en eller annen trojaner.exe, får man ikke da samme problemet?

Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 15/01/2005 : 16:17

  Microsoft lager produkter som har mange sikkerhetshull og dermed får millioner av brukere spyware... masse spyware.

 

Så kjøper Microsoft et produkt som fjerner dritten dem selv er skyld i... Hva med å fikse sikkerhetshulla isteden for å kjøpe enda et firma? 

:thumbup: Er jo en genial foretningside da, først lure alle til og drikke gift, for så og selge motgiften etterpå...

 

Men ja, det vel noe i det, men er det ikke litt for enkelt og bare si det?

Jeg tenker på om man feks surfer med Opera/Firefox og man så trykker ja-takk på en eller annen trojaner.exe, får man ikke da samme problemet?

Jo, men disse installer seg ikke selv bare ved å klikke lagre. I Internet Explorer er programmet klappet og klart bare man bommer på "Nei"-knappen. Ofte kommer de inn uten å trykke på en knapp i det hele tatt.

Lenke til kommentar
vi må no huske at Microsoft Antispyware er en tro kopi av Giant Antispyware da. bare at Microsoft har endra litt på den. jeg ville stolt mer på Giant Antispyware enn Microsoft Antispyware. selv kjører jeg Giant Antispyware og er kjempe fornøyd.

Hadde du hatt bry til å først kjøre MS deretter Giant for å finne ut om det er noe forskjell i det hele tatt.

Lenke til kommentar
vi må no huske at Microsoft Antispyware er en tro kopi av Giant Antispyware da. bare at Microsoft har endra litt på den. jeg ville stolt mer på Giant Antispyware enn Microsoft Antispyware. selv kjører jeg Giant Antispyware og er kjempe fornøyd.

Så du vil betale for noe som er gratis? Det er snakk om samme produktet, siden Giant nå er Microsoft. All viderutvikling vil sannsynligvis skje med Microsoft logoen påklistret. En mulighet for gamle betalende Giant kunder, som føler seg snytt, er å gi de en PRO versjon av MS Antispyware (altså noe ekstra stuff som de færreste har behov for)

Lenke til kommentar
wil Skrevet 18/01/2005 : 18:46

  vi må no huske at Microsoft Antispyware er en tro kopi av Giant Antispyware da. bare at Microsoft har endra litt på den. jeg ville stolt mer på Giant Antispyware enn Microsoft Antispyware. selv kjører jeg Giant Antispyware og er kjempe fornøyd. 

Jeg skjønner jo at Giant må ha vært bra, dette virker jo veldig bra, men at det skal bli så dårlig fordi Micrsoft har tatt over vet jeg ikke helt om jeg tror...

 

Kanskje er det en positiv ting, og ettersom alle klager over den elendige sikkerheten i IE, bør det vel kunne ligge potensiale for å rette litt på det hvis man intergrerer et så bra produkt inn i Windows, og tilpasser det til å demme litt opp for IE svakheter..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...