Gå til innhold

Hva skjer med Microsoft Antispyware i Juli?


Anbefalte innlegg

Må si meg imponert over det lille jeg har fått testet denne nye Beta'en fra Microsoft, ryddig, rask, og mange fine avanserte muligheter, med sletting av temp og oversikt over prossesser osv.

Men er det noen som vet hva som er planen med denne programvaren etter "utløpstid"? Må man regne med at det da blir en betalingstjeneste eller hva er vanlig/ sannsynelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, nettopp, så dere mener det er sannsynelig at denne vil dukke opp feks i kontollpanel i den nye Longhorn?

Det er jo bra isåfall, bortsett fra for de stakkarene som sitter med feks P3 laptop med 256 MB ram. Men det er vel også ganske sikkert at den nye Windows vil ha god bruk for mye minne utover de 640K man engang mente var tilstrekkelig :p

 

Jeg har bare testet denne beta'en på en bra maskin, og merker ikke noe til den der, men er det noen som har testet den på noe gammel maskin? Tenker på resursbruk, jeg merker jo ikke Norton heller på denne, men har brukt NIS på en 500 Mhz P3 med 128 MB, og da var det jo veldig merkbart...

Lenke til kommentar

http://neowin.net/comments.php?id=26303&ca...main&highlight=

 

Microsoft Corp. today announced that it has acquired GIANT Company Software Inc., a provider of top-rated anti-spyware and Internet security products. Microsoft will use intellectual property and technology assets from the acquisition to provide Microsoft® Windows® customers with new tools to help protect them from the threat of spyware and other deceptive software. In addition, key personnel from GIANT Company will be joining Microsoft's security efforts.

 

http://neowin.net/comments.php?id=26377&ca...main&highlight=

 

So now that Microsoft has purchased Giant and its anti-spyware solution.... [...] Now at Beta 1, the recently renamed Microsoft AntiSpyware is at version 1.0.501 (the spyware definition version hasn't changed) and features a few tiny UI changes.

 

 

Legg også merke til datoene... og si meg, ligner ikke dette fryktelig på Microsofts "produkt"? http://www.winsupersite.com/images/reviews...review_atla.png ...Microsoft har kjøpt hele pakka... med utseende og alt...

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
Da forsvant den lille respekten Microsoft hadde fått hos meg etter at de gav ut Microsoft AntiSpyware. Huff og huff, dette var ikke bra.

Hver gang det er noe nytt, så må vi tenke for oss selv: Hva har de kjøpt opp nå :!:

 

Same shit, same wrapping.. (men en ny logo, da). :innocent:

Endret av dan1el
Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 14/01/2005 : 17:40

  QUOTE (@kd @ 14/01/2005 : 17:38)

Da forsvant den lille respekten Microsoft hadde fått hos meg etter at de gav ut Microsoft AntiSpyware. Huff og huff, dette var ikke bra. 

 

 

Hver gang det er noe nytt, så må vi tenke for oss selv: Hva har de kjøpt opp nå

 

Same shit, same wrapping.. (men en ny logo, da). 

:hmm: Ahh, det var derfor det sto noe om å avinnstalere evnt software fra Giant (viste ikke hva det var jeg, bare at jeg ikke har det)

Men for meg personlig er det egentlig revnende likegyldig hvor Microsoft har stjålet sine programmer fra, så lenge programmet er bra. Har som sagt ikke vært borti Giant før, så hvis det de hadde var like bra som denne virker til å være, er det jo all ære til dem for det.

Det er vel nettopp litt dette som er fordelen til Microsoft, de har halve verden i sin hule hånd, så et annet stakkars firma med en god ide, her ikke så lett for å slippe til

@kd Skrevet 14/01/2005 : 17:00

  Prøvd på en 600Mhz 128mb ram, og det var ikke merkbart treigere. 

Det høres jo flott ut, jeg vil jo tro at realtime overvåking er vel så viktg når det gjelder spyware som, vanlig virusprogrammer. Adaware og annet som denne vel er direkte konkurenter til har vel ikke den muligheten i gratisversionen.
Lenke til kommentar
Har som sagt ikke vært borti Giant før, så hvis det de hadde var like bra som denne virker til å være, er det jo all ære til dem for det.

Giant var noe av det beste man kunne få. Se her

Men siden Giant (nå MS sin Anti-Spyware) kostet penger anbefalte folk heller Ad-aware og Spybot som er gratis.

Jepp, men nå er det vel på tide å anbefale MS sin Anti-Spyware

Lenke til kommentar

hvem som bryr seg om de har kjøpt opp et annet produkt, for meg så er det bare betryggende og vite at man får et velutprøvd og stabilt produkt! :)

 

ms antivirus skal vel også være gratis så vidt jeg forstår?

 

ms sin antivirus tok forresten endel dritt som hverken ad-aware og spyboot klarte finne/fjerne.

Lenke til kommentar
hvem som bryr seg om de har kjøpt opp et annet produkt, for meg så er det bare betryggende og vite at man får et velutprøvd og stabilt produkt! :)

Problemet er at Microsoft utgir programmer for å være sine egne, når de i virkeligheten bare har kjøpt de opp. De skaper lite eller ingenting nytt, de bare dilter etter andre. Og de tjener penger på det. :(

Lenke til kommentar
Problemet er at Microsoft utgir programmer for å være sine egne, når de i virkeligheten bare har kjøpt de opp. De skaper lite eller ingenting nytt, de bare dilter etter andre. Og de tjener penger på det. :(

So what? Alle de store holder på med dette. Cisco, Symantec, osv...

 

Mange små firma som utvikler ideer på egenhånd (enkelere enn å utvikle det ifra grunnen av i et stor konsern). Disse firmaene har ofte som mål å bli kjøpt opp av de store, ofte fordi de ikke har ressursene for å bli store på egenhånd og fordi grunderne har lyst på fortjenesten dette medfører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...