Steinmann Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 det eller frames er nok ditt eneste alternativ. men trenger jo ikke laste hele flash'n på nytt, ligger jo i temp'n. Lenke til kommentar
kroekkete Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Dette ville jeg sjekket i php-forumet, kanskje du finner svaret der? Mvh Primaxx Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Det er ikke problemet. For å forklare det litt bedre så kan du tenke deg en flash film som teller opp til 100 for så å vise et bilde. Denne skal loopes hele tiden. Problemet er at den begynner på 1 igjen hver gang du trykker på en meny-knapp. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Det er ikke problemet. For å forklare det litt bedre så kan du tenke deg en flash film som teller opp til 100 for så å vise et bilde. Denne skal loopes hele tiden. Problemet er at den begynner på 1 igjen hver gang du trykker på en meny-knapp. Kan tenke meg at en kombinasjon av Flash-variabler og litt PHP-session-magi kan løse den biffen. * Sett en PHP-session-cookie som sjekker om brukeren er inne på siden. * Hvis brukeren er inne så hiver du inn en flashvar som sier at brukeren er inne. * I flash-filmen lager du en prosedyre som dropper tellingen dersom flashvariabelen er satt. IMO er dette bedre enn frames. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Dette var litt over mitt hode, har akuratt fått til å inkludere de ulike delene av siden ved bruk av php, ellers har jeg aldri vært borti php. Du har vel ikke et eksempel jeg kunne sett på? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 PHP-include uten å laste hele sider er ikke bare en illusjon.. Det er støttet i en senere verson av PHP.... Fungerer Supert! Nei. PHP5 har ikke introdusert noe nytt mtp. akkurat det. I så fall har du grundig misforstått. Det er umulig av to hovedgrunner: 1. PHP kjøres på serveren, ikke hos klienten. Derfor må alle data være ferdigbehandlet før de sendes avgårde til brukeren via HTTP. 2. Det er ingen måter (utenom sessions, som heller ikke løser problemet) for webserveren å identifisere en enkelt overføring av en side. Når siden er ferdig overført over nettet, har webserveren lukket tilkoblingen og glemt hele affæren. Det er umulig for webserveren å hente tilbake det den holdt på med og sende deler av siden på nytt. Hvis det hadde vært mulig, finnes det uansett ingen browsere som støtter noe sånt, og man måtte ha endret på HTML-spesfikasjonen for å kunne sette i HTML-koden hva som skal kunne refreshes etterhvert og hva som er statisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå