fishlake Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg ser at noen deltar med bilder av seg selv (å dømme etter bildetekst). Dette gjelder både denne og forrige måned. Er ikke dette litt "på kanten", i det man ved eventuell seier vil oppnå "heder og berømmelse" som skulle tilfalt fotografen? Dette under forutsetning at det er en annen fotograf som har tatt bildet (med innsenders kamera), og at man ikke har brukt fjern- eller selvutløser. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 I følge reglene er det innsenderen selv som skal ha tatt bildet ja. Om det er tatt med fjernutløser, tidsforsinkelse eller ved at man selv har trykket på utløseren, er likegyldig. Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hvem bilde tror folka vinner a? Lenke til kommentar
jensemil Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg og. men hvis ikke jeg vinner. håper jeg på: 1. Evis med bobler. 2. Gustav G med vannsprut. Men men Lenke til kommentar
synsing Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Alle håper vel at de selv vinner? Jeg liker Shutter og psilocybe sine dråper Endret 10. oktober 2005 av firstperson Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Stor deltakelse denne runden. Det er positivt. Mange bra bidrag ikke minst. For dere som er spente, tenkte jeg å åpne for enda større konkurranse neste (og siste) måned av konkurransen. Det vil da være fritt emne. Fritt for å legge inn bilde av omtrent hva som helst, så lenge det holder seg innenfor norsk lov og følger konkurransens øvrige regler. Redd for at det blir alt for mange bidrag da, men det er verdt et forsøk Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Om det er noen som vil komme med feedback på mitt bilde hadde jeg blitt veldig glad Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Puh! Da fikk jeg endelig lagt ut mitt bidrag til konkurransen. Det manglet ikke på kreative ideer og utprøving av mange ting, men in the end var det ett av mine (1100!) bilder fra Islandsturen i sommer som jeg syntes passet best. Veldig mange flotte bilder denne måneden! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Puh! Da fikk jeg endelig lagt ut mitt bidrag til konkurransen. 5003087[/snapback] Og fantastisk pent var det også. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Overveldende deltakelse denne måneden, faktisk så stor at jeg ikke hadde mulighet til å lage avstemming på så mange valg. Har derfor måttet dele avstemmingen i to tråder. Da har dere også muligheten til å stemme på to bilder, men det er altså den med flest stemmer når man regner begge avstemmingene som vinner. Avstemming del 1 Avstemming del 2 Lenke til kommentar
HotShotChicken Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 æsj. . rakk akkurat ikke legge til mitt bidrag...trodde avstemningen startet den 20 Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Den gjør vel egentlig det, men afseth skal være litt tidligere ute en forrige måned tipper jeg ;P Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Den gjør vel egentlig det, men afseth skal være litt tidligere ute en forrige måned tipper jeg ;P 5031806[/snapback] Hehe... har nå uansett sagt flere steder at fristen for å legge til bidrag er den 19. hver måned klokken 22:00 (sånn i tilfelle jeg får lyst til å legge meg tidlig eller noe). Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Har du bestemt hva det blir til neste måned eller? Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Skulle det ikke bli omtrent hva du ville da? Fri kategori? Men siden det kom omtrent 40 bidrag denne måneden, så vil det bli totalt texas hvis det blir det tror jeg... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Da må man vel fikse en annen form for avstemning.. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 Skulle det ikke bli omtrent hva du ville da? Fri kategori? Men siden det kom omtrent 40 bidrag denne måneden, så vil det bli totalt texas hvis det blir det tror jeg... 5032143[/snapback] Ja, det er nok lurt å få en kjempefotointeressert til å luke unna hvis en slik konkurranse skal arrangeres. Men jeg liker ideen Lenke til kommentar
Shutter Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Mange bilder med denne gangen, og mange bra bilder også! Men jeg må komme med en liten kritikk av hvordan stemmegivningen foregår denne gangen. Jeg skjønner det ikke er mulig å få alle innlagte bilder i en poll på forumet, men den løsningen som er valgt nå har sine baksider. Siden alle brukere nå kan avgi to stemmer (en i hver gruppe) vil de mest sansynlig gi sin stemme til det av bildene de liker best i hver av gruppene. Resultatet er derfor at det antall stemmer hvert bilde får, ikke bare er avhengig av hvor bra det innsendte bildet er, men også hvor bra det er i forhold til de andre i den gruppen det er blitt plassert i. (dvs "nivået" i den enkelte gruppen) På den måten kan gruppeinndelingen være med på styre resultatet i avstemningen, noe jeg antar ingen av oss ønsker. Det er kansje for sent å gjøre noe med dette denne gangen, men man bør kansje vurdere en annen løsning neste gang. F.eks som det er blitt foreslått tidligere; at en eller flere fotointeresserte plukker ut de bildene de anser for å ha størst mulighet til å vinne konkurransen. Dette er heller ikke ideelt, men jeg mener fortsatt det er bedre enn det som er gjort denne gangen. Ideelt sett skulle alle bildene vært i samme poll. Dette kunne vært løst ved f.eks at en brukerne her på forumet med litt erfaring innen programmering (evt. en i akam panelet), hadde laget et en uavhengig avstemningsside. Med litt ip-logging ville man unngå at en person kan legge inn flere stemmer. Det er selvfølgelig mulig å avgi flere stemmer via flere ip-adresser, men så vidt jeg kan se er ikke dette noe lettere enn å opprette flere brukere her på forumet. Det er uansett mulig å jukse om man bare går inn for det og det er lite man kan gjøre med det i en slik annonym avstemning som dette. Ble litt mye det her men jeg synes bare det er litt viktig at konkurransen er så rettferdig som mulig. En annen ting (mens jeg er i siget): Det er ikke sagt noe om man kan stemme på seg selv eller ikke. Nå er jeg i utgangspunket mot det å stemme på seg selv, fordi det har ingenting med en konkurranse å gjøre. (Om vi ikke ble enige om at alle skulle gjøre det da, sånn at det utligner seg.) Jeg er klar over at det ikke er mulig å blokkere brukerne fra å gjøre dette, men det burde kansje vært avklart sånn at vi alle vet hva vi har å forholde oss til. Det var mine meninger for denne gangen, takk til de som faktisk orket å lese gjennom alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå