Gå til innhold

Fotokonkurranse. Diskuter ting rundt konkurransen!


Anbefalte innlegg

Jeg ser at noen deltar med bilder av seg selv (å dømme etter bildetekst). Dette gjelder både denne og forrige måned. Er ikke dette litt "på kanten", i det man ved eventuell seier vil oppnå "heder og berømmelse" som skulle tilfalt fotografen?

 

Dette under forutsetning at det er en annen fotograf som har tatt bildet (med innsenders kamera), og at man ikke har brukt fjern- eller selvutløser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stor deltakelse denne runden. Det er positivt. Mange bra bidrag ikke minst.

 

For dere som er spente, tenkte jeg å åpne for enda større konkurranse neste (og siste) måned av konkurransen. Det vil da være fritt emne. Fritt for å legge inn bilde av omtrent hva som helst, så lenge det holder seg innenfor norsk lov og følger konkurransens øvrige regler. Redd for at det blir alt for mange bidrag da, men det er verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar
Skulle det ikke bli omtrent hva du ville da? Fri kategori?

 

Men siden det kom omtrent 40 bidrag denne måneden, så vil det bli totalt texas hvis det blir det tror jeg...  :hmm:

5032143[/snapback]

 

Ja, det er nok lurt å få en kjempefotointeressert til å luke unna hvis en slik konkurranse skal arrangeres. Men jeg liker ideen :yes:

Lenke til kommentar

Mange bilder med denne gangen, og mange bra bilder også!

 

Men jeg må komme med en liten kritikk av hvordan stemmegivningen foregår denne gangen. Jeg skjønner det ikke er mulig å få alle innlagte bilder i en poll på forumet, men den løsningen som er valgt nå har sine baksider.

 

Siden alle brukere nå kan avgi to stemmer (en i hver gruppe) vil de mest sansynlig gi sin stemme til det av bildene de liker best i hver av gruppene. Resultatet er derfor at det antall stemmer hvert bilde får, ikke bare er avhengig av hvor bra det innsendte bildet er, men også hvor bra det er i forhold til de andre i den gruppen det er blitt plassert i. (dvs "nivået" i den enkelte gruppen) På den måten kan gruppeinndelingen være med på styre resultatet i avstemningen, noe jeg antar ingen av oss ønsker.

 

Det er kansje for sent å gjøre noe med dette denne gangen, men man bør kansje vurdere en annen løsning neste gang. F.eks som det er blitt foreslått tidligere; at en eller flere fotointeresserte plukker ut de bildene de anser for å ha størst mulighet til å vinne konkurransen. Dette er heller ikke ideelt, men jeg mener fortsatt det er bedre enn det som er gjort denne gangen.

 

Ideelt sett skulle alle bildene vært i samme poll. Dette kunne vært løst ved f.eks at en brukerne her på forumet med litt erfaring innen programmering (evt. en i akam panelet), hadde laget et en uavhengig avstemningsside. Med litt ip-logging ville man unngå at en person kan legge inn flere stemmer. Det er selvfølgelig mulig å avgi flere stemmer via flere ip-adresser, men så vidt jeg kan se er ikke dette noe lettere enn å opprette flere brukere her på forumet. Det er uansett mulig å jukse om man bare går inn for det og det er lite man kan gjøre med det i en slik annonym avstemning som dette.

 

Ble litt mye det her men jeg synes bare det er litt viktig at konkurransen er så rettferdig som mulig.

 

 

En annen ting (mens jeg er i siget):

 

Det er ikke sagt noe om man kan stemme på seg selv eller ikke. Nå er jeg i utgangspunket mot det å stemme på seg selv, fordi det har ingenting med en konkurranse å gjøre. (Om vi ikke ble enige om at alle skulle gjøre det da, sånn at det utligner seg.) Jeg er klar over at det ikke er mulig å blokkere brukerne fra å gjøre dette, men det burde kansje vært avklart sånn at vi alle vet hva vi har å forholde oss til.

 

Det var mine meninger for denne gangen, takk til de som faktisk orket å lese gjennom alt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...