opticus Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) jeg skjønner ikke hvordan jeg skal lage en meny på venstre side som skal gjøre forandring i de andre rutene. Jeg prøver å komme vekk fra frames, hørt det er dårlig greier. men det gidder jeg ikke diskutere nå her er koden: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html><head><title>hubba bubba</title> <style type="text/css"> @import "all.css"; /* just some basic formatting, no layout stuff */ body { margin:5px 0px 0px 5px; } #leftcontent { position: absolute; left:1%; width:20%; top:50px; background:#fff; } #centercontent { position: absolute; left:22%; width:30%; top:50px; background:#fff; } #rightcontent { position: absolute; left:53%; width:40%; top:50px; background:#fff; } #rightcontent, #centercontent, #leftcontent { border:1px solid #000; } p,h1,pre { margin:0px 10px 10px 10px; } h1 { font-size:14px; padding-top:10px; } #centercontent p { font-size:10px} </style> </head> <body> <div id="leftcontent"> <p class="greek"> <a href=".html" target="rightside">Billeder fra huset</a><BR/><BR/> <a href=".html" target="rightside">Billeder fra byen og "vår" gate</a><BR/><BR/> <a href=".html" target="rightside">Praktiske opplysninger</a><BR/><BR/> <a href=".html" target="rightside">Informasjon om huset</a><BR/><BR/> <a href=".html" target="rightside">Informasjon om byen</a><BR/><BR/> <a href="test2.html" target="rightcontent">Informasjon om områder</a><BR/><BR/></p> </div> <div id="centercontent"> <h1>INFO</h1> <p>Her skal det komme opp forskjellig info</p> </div> <div id="rightcontent"> <h1>BILDER</h1> <p class="greek">her skal det vises bilder</p> </div> <div style="position:absolute; top:450px"> </div> </body> </html> Endret 14. januar 2005 av opticus Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 php er din venn! og google er vel også din venn ta en titt i oppslagsverket eller lignende, der skal det være litt om sikker php inkludering Lenke til kommentar
opticus Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 jeg poster ikke post her som det første jeg gjør, jeg vet ikke hva jeg skal søke på eller hvor jeg skal lete.. har lest i mange timer, men kommer ingen vei Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Kremt! Legg css inn i egen fil. Se www.w3schools.com for svar på spørsmålet ditt. Hvis du ikke allerede har vært innom disse sidene, så anbefaler jeg deg virkelig å gjøre det. Det står alt du trenger å vite om html og css. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Sjekk ut dette. Et verk av Loomy. Genialt. Jeg bruker det selv. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 det går ikke gjøre dette uten php? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) det går ikke gjøre dette uten php? Naturligvis, men vil ikke anbefale det. Det blir unødvendig tungvint. Da må du linke til f eks "informasjon_om_huset.html" i menyvalget om "informasjon om huset", og lage et HTML-dokument identisk med indexen, bortsett fra innholdet. Dvs at du må "lage designet flere ganger". Bruker du det særdeles enkle PHP include-skriptet jeg linka til slipper du unna med kun å skrive inn selve innholdet, og slipper dermed å ha menyen eller headeren implentert i hver eneste underside, hvis du forstår. Gash .. Vanskelig å svare på noe jeg egentlig ikke har peil på. Endret 14. januar 2005 av Dunestar Lenke til kommentar
opticus Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 jeg prøver titte på det scriptet, jeg har skrevet litt php selv, men jeg skjønner ikke helt hva som skjer her... Lenke til kommentar
opticus Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 oh right: i head: <script language='javascript'> function skiftFane(innVar) { document.getElementById('info1').style.display = "none"; document.getElementById('info2').style.display = "none"; document.getElementById('info3').style.display = "none"; document.getElementById('info4').style.display = "none"; if (innVar == 'info1') { document.getElementById('info1').style.display = ""; } else if (innVar == 'info2') { document.getElementById('info2').style.display = ""; } else if (innVar == 'info3') { document.getElementById('info3').style.display = ""; } else if (innVar == 'info4') { document.getElementById('info4').style.display = ""; } } </script> i body: <div id="leftcontent"> <div id="button"> <ul> <li><a href="#">Bilder fra huset</a></li> <li><a href="#">Bilder fra byen og "vår" gate</a></li> <li><a href="#" onClick="skiftFane('info1');">Informasjon om huset</a></li> <li><a href="#" onClick="skiftFane('info2');">Informasjon om byen</a></li> <li><a href="#" onClick="skiftFane('info3');">Praktiske opplysninger</a></li> <li><a href="#" onClick="skiftFane('info4');">Leiebetingelser</a></li> </ul> </div></div> mer i body: div id="centercontent"> <h1>INFO</h1> <div id='info1' style=''> <p> habla bable bla bla bla </p> </div> <div id='info2' style='display:none;'> <p> habla babla bla ting og tang </p> </div> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå