popeye75 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei! Jeg har tenkt litt på og kjøpe en Tundra 1557 fra psdata. Har også hørt at chassiet er "mykt" og kan virke noe spinkelt og dårlig konstruert, slik at hvis du løfter opp pc'n i det ene hjørnet så vi den bøye / vri seg ( det er jo ikke alltid man gidder og bruke begge hendene ). Har også hørt at når man lukker pc'n så vil tastene treffe skjermen og slite på den. Er dette tilfelle eller gjelder det eldre modeller av 1557, eller de andre modellene som 1551 og 1556. Har dere noen erfaring med denne pc'n på godt eller vondt? Ellers så virker pc'n ok, men jeg ønsker svar fra folk som har pc'n eller erfaring med den. Takker for svar Hilsen popeye75 Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har en i klassen som har en 1557 fra netshop, der er edet som du sier at skjermen kommer borti enten tastene eller kansten på tastaturet og sliter på den, slik at han nå har en ganske mørk stripe ca 1/3 ned på skjermen...dette er litt irriterende, men den blir litt vekke når skjermen er på, dog ikke helt borte. Bortsett ifra det har jeg ikke merket noe med den. Han kjøpte sin i slutten av oktober/starten av november så det har gått ganske fort det med skjermen. Skal vel nevnes at han bruker den hver dag i forelesninger og slikt så det blir noen ganger opp og igjen i løpet av en dag, men synes det er altfor dårlig for en slik pc. -Stian Lenke til kommentar
whoi Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg har hatt pcen i et halvt år. Har dratt den med meg fram og tilbake til skolen hver dag, og den ser like fin ut i dag som den gjorde når jeg kjøpte den. Det var også masse prat om at den var myk når jeg kjøpte den, men har egentlig aldri hørt om noen som har problemer med det. Har også 5 kamerater som har samme maskin, kjøpt litt diverse andre steder og, og alle sammen er fornøyd. Jeg har ingen merker på skjermen min, men har sett bilder av andre som har det. Vet ikke om det er eldre utgaver av maskinen eller om det er fordi butikken har satt dem sammen dårlig. Jeg har egentlig ikke noe vondt å si om pcen, selv etter et halvt år Det som irriterer meg er at jeg valgte en hitatchi harddisk som driver å lager tikkelyder innimellom. Kan bli gal av sånt i lengden Lenke til kommentar
acon Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hei... har ikke hatt den så lenge, men er strålende fornøyd med den Den virker så bare det, og kan bli litt varm innimellom Litt ubehagelig varm til å ha på fanget å sånn, har forresten hørt at det ikke er så bra Ellers kan jeg legge til at innsynsvinkelen på skjermen er elendig... ikke det at der bryr meg, men mest andre da de skal kikke på skjermen min... Greit i timene da, får litt ekstra tid til å lukke programmene føre lærenen kommer Men det fungerer kjempegreit.. noen som vet batteritiden på den?? Har aldri målt KONGE PC Acon Lenke til kommentar
whoi Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Når det gjelder batteritid så pleier jeg å få mellom 4 og 4.5 timer ettersom hvordan jeg bruker den. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Jeg er kjempefornøyd med min 1557-GLS ..men jeg har ikke fått den enda ( thihi ) :D Karma Endret 13. januar 2005 av Karmacom Lenke til kommentar
popeye75 Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Takker for svar. Håper flere kommer med innspill. Hilsen popeye75 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Dødslei av å høre på alle som sier at 1557 bare er plastikk og "myk".. 1557 er ikke værre enn det meste andre på markedet, ALLE bærbare nå til dags er plastikk.. Tror de fleste som kommer med slike påstander kun har erfaring med gammelt utstyr, disse var mer solid ja.. men vekten o.l var også deretter.. Sånn som markedet er nå så er ALT plasitkk Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har selv en 1557 fra netshop, og har hatt den i snart en mnd. Er kjempefornøyd, eneste som jeg finner litt irriterende er at tastaturet bøyer seg lett, det er for mykt. Ellers, en kjempepc Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har 1557 Tundra (Pro/R-etellerannet) fra PSData og er kjempefornøyd. Har ikke sett noe til merker etter tastaturet, mener å ha hørt det kun gjaldt eldre versjoner der tastaturet var en mm eller noe høyere oppe. Litt kronglete ja ,plasten bøyer seg, og det knirker godt i hele kab. når eg folder den opp.Men kan ikke klage, stort sett ALLE bærbare er slik, så kan egentlig ikke si noe på det. Må vel over på mac eller noe ska man ka det lille ektra designmessing. Men da blir prisen deretter, seff. Uansett, med 1,7 Dotham, 1Gb minne og 80gb går den som d suser. Fint 4 timer til Office-bruk, god skjerm (syns synsvinkelen er grei den..folk som sitter ved siden av meg ser no det som skal sees). 9700kortet på 128 sparker også godt unna . Så, er kjempefornøyd Tviler på du vil bli skuffet dersom du kjøper en. Lenke til kommentar
popeye75 Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Dødslei av å høre på alle som sier at 1557 bare er plastikk og "myk".. 1557 er ikke værre enn det meste andre på markedet, ALLE bærbare nå til dags er plastikk.. Tror de fleste som kommer med slike påstander kun har erfaring med gammelt utstyr, disse var mer solid ja.. men vekten o.l var også deretter.. Sånn som markedet er nå så er ALT plasitkk Plastikk trenger ikke være "mykt". Det finnes dårlige og gode konstruksjoner. Kjedelig når pc'n virker som en "lefse" Det er jo greit og høre med folk som har erfaring med pc'n før man svir av 14-15000kr Ellers så får men mye for pengene når det gjelder denne pc'n. Ringte foresten til psdata i dag, og de mener at problemet med tastene treffer skjermen er fikset. Aopen har forandret konstruksjonen og løftet lokket litt. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har selv tidligere bare hatt Acer/Hp/Fujitsu lappiser og testet en 1557 i noen timer da jeg også var sugen på en slik, men kanskje er jeg kresen men byggekvaliteten var ikke det jeg hadde forventet meg, den knirker, bøyer seg ved løft i ende av maskin (hvordan tror du hovedkortet liker det??) skjerm er dårlig beskyttet for slag/trykk, opplevde også at den ble veldig varm på undersiden (ubehagelig varm). Som du forstår så kjøpte jeg ikke maskinen, ytelse og hva du får for pengene er nok bra, men min mening er at fabrikk bygget er mye bedre. Skal selv kjøpe ny maskin snart og da vurderes ikke Aopen 1557. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har noe småting å utsette den: - knappene, spes ventre, under touchpad'en knirker som pokker når man trykker den, akkurat som at den var litt laus! - Får støy av høytalerene i form av lav piping når jeg har lyden på og ingenting blir spilt av - Litt problemer med å komme ut av sovemodus, må tte resete maskinen en god stund intil problemet plutselig forsvant ..ellers en veldig god PC. kjempefornøyd! Lenke til kommentar
popeye75 Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 Har bestilt tundra 1557 Takker alle for svar Hilsen popeye75 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå