henrik_s Skrevet 19. april 2005 Del Skrevet 19. april 2005 Går det an å lage en macro for å slippe å skrive f.eks "/5" for å snakke i en annen kanal? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Jepp... er klar over det.... Over til et annet Macrospm... Jeg bruker 3 våpen: et i shapeshifting form, et når jeg kun er support/caster og et når jeg driver med litt melee i caster form... har laget to macroer hvor jeg bytter på de tre våpenene men det er en ulempe.. Det ene våpenet er ethånds hvor jeg har nylig fått en item jeg skal equippe offhand når det våpenet blir brukt.. De to andre er 2håndsvåpen.. Problemet ligger i at disse våpenene bytter jo på to plasser i invetoryet så det er ikke alltid gitt hvilke plass enhåndsvåpenet ligger på... Blir jeg nødt til å lage en egen macro for offhand itemet eller kan jeg bare legge til funksjonen i en av de eksisterende macroene... er på jobb og får derfor ikke testa dette selv akkurat nå... Post makroene dine, så skal jeg se om jeg kan hjelpe. Litt uklart hva du vil med de, du har 2 makroer på 3 våpensett? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 Kan noen mekke en macro for meg? Trenger noe sånt: /cast [spell] /en kode som bytter til actionbar 1 eller 2 /script [spell]/script CURRENT_ACTIONBAR_PAGE = X; /script ChangeActionBarPage(); Erstatt [spell] med din formel og X med actionbartallene (1) eller (2) uten paranteser. Har ikke testa, men burde fungere. Klipp og lim! Lenke til kommentar
Onkelsander Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 ja, jeg har 3 våpen sett jeg bruker.... Men har uansett funnet en løsning.... equipper du et 2håndsvåpen unequipper du det du har off hand uansett så problemet løste mer eller mindre seg selv..... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. april 2005 Del Skrevet 20. april 2005 her er et ganske lett spm: Hvordan vil en makro for at jeg bruker dagger når jeg stealther og bytter til sverd når jeg sser dem? med rogue altså. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. april 2005 Del Skrevet 22. april 2005 ja, mye svar å få... Hvordan blir det hvis sverdet er for main hand og daggeren er one, og jeg vil bruke sverd på alle skills untatt i stealth, som sap og ambush osv, likt med vanish, bytte til dagger for så å ambushe. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 I kveld skal paladinen og huntern min få ordna skikkelige makroer Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 25. april 2005 Forfatter Del Skrevet 25. april 2005 ja, mye svar å få... Hvordan blir det hvis sverdet er for main hand og daggeren er one, og jeg vil bruke sverd på alle skills untatt i stealth, som sap og ambush osv, likt med vanish, bytte til dagger for så å ambushe. Prøv denne addon Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 DIVERSE TOOLS OF THE TRADE. Ingen er skrevet av meg, men jeg har testet de fleste ----------------- check if an inventory item is empty: if a NULL value returned then it is empty oi=GetInventoryItemLink("player",17) - off hand mi=GetInventoryItemLink("player",16) - main hand usage --> if (not oi) would be a true statement if that slot is empty --------------------------------------------------------------- checking the cursor: returns a boolean value CursorHasItem() usage --> if (CursorHasItem()) would be a true statement if there is an object on the cursor --------------------------------------------------------------------------- Logic controls: If (statement) then (statement) else (statement) also works. remember all statements end with a ; and each new line must start with /script --------------------------------------------------------------------------- (INVENTORY SLOT NUMMER) 0 - ammo 1 - head 2 - neck 3 - shoulder 4 - shirt 5 - chest 6 - belt 7 - legs 8 - feet 9 - wrist 10- hands 11- Ring Top 12- Ring Bottom 13- Trinket top 14- Trinket bottom 15- back 16- mainhand 17- offhand 18- ranged 19- tabbard 20- bag slot 1 21- bag slot 2 22- bag slot 3 23- bag slot 4 ----------------------------------------------------------------------------- (SKIFTE ACTIONBAR I MACRO) /script CURRENT_ACTIONBAR_PAGE = X; /script ChangeActionBarPage(); Additional Info: Change X to the action bar of your choice. -------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 ja, mye svar å få... Hvordan blir det hvis sverdet er for main hand og daggeren er one, og jeg vil bruke sverd på alle skills untatt i stealth, som sap og ambush osv, likt med vanish, bytte til dagger for så å ambushe. Spiller ikke rogue selv, så er vanskelig å lage noe funksjonelt, aner ikke hvilken rekkefølge som er smart. Dersom du skriver noe lignende som: /skifte til kniv i main /bruke kappe av strupe skill /skifte til sverd i main Så hjelper det Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Trenger hjelp til en simpel macro suger til dette skulle hatt en som var slik at dersom jeg trykker på et target, og så trykker på knappen, så vinker jeg til vedkommende.. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 men jeg bruker sverd/mace til vanlig, sverdet er bundet til main hand. Så daggeren må være i inv hele tia untatt i ambush. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Trenger hjelp til en simpel macro suger til detteskulle hatt en som var slik at dersom jeg trykker på et target, og så trykker på knappen, så vinker jeg til vedkommende.. /wave Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) men jeg bruker sverd/mace til vanlig, sverdet er bundet til main hand. Så daggeren må være i inv hele tia untatt i ambush. ok, vet ikke om jeg har forstått deg riktig, men jeg lager en macro som: /switcher til dagger i mainhand (på første trykk) /bruker ambush (med daggeren) og switcher til hammer (på andre trykk). Hvorfor det må deles opp på denne måten, er litt rart, men mange tror det er pga lagg. Det kan uansett ikke gjøres på et trykk. Klipp og lim: /cast Ambush(Rank 1) /script PickupContainerItem(3,1);PickupInventoryItem(16) Legg daggeren i bag nr 4 fra høyre (denne heter bag 3), i slot 1. Du kan også legge den et annet sted og endre (3,1) til noe annet. Forklaring på dette står tidlig i tråden. Endre også (Rank 1) til (Rank 3) eller hva du måtte ha. Den burde fungere, hvis ikke si ifra edit: redigerte makroen Endret 28. april 2005 av Munch Lenke til kommentar
tigergutten Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Munch: hahaha... der ser du hvor lite peiling jeg har på disse macro`ene.. trodde man måtte skrive noe spez... x2 takker iallefall... (stress å skrive hver gang jeg ser noen kjente og bare skal hilse på) Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Munch: hahaha... der ser du hvor lite peiling jeg har på disse macro`ene.. trodde man måtte skrive noe spez... x2 takker iallefall... (stress å skrive hver gang jeg ser noen kjente og bare skal hilse på) ingen grunn til å gjøre det verre enn det er Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 hva heter plasseringen til bagsloten som er nr 5 på den man starter med? Baggen har da: 1,2,3,4 5,6,7,8 9,10,11,12 13,14,15,16 Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 (endret) edit: ble litt usikker her Endret 28. april 2005 av Complexion Lenke til kommentar
neb Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Trenger litt hjelp. har aldri benyttet meg av macro systemet, men ser hva det kan være godt for. går det ann å lage en makro som gjør at jeg kan kaste PW: Fortitude på et helt party? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 hva heter plasseringen til bagsloten som er nr 5 på den man starter med?Baggen har da: 1,2,3,4 5,6,7,8 9,10,11,12 13,14,15,16 (0,5) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå