Gå til innhold

Den nyttige macrotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger hjelp med en macro på shammyen min her så forklarer så godt jeg kan.

Den er til healing wave.

Hvis jeg har targeta en enemy (en boss f.eks) skal den kaste på bossens target (tanken f.eks) men hvis jeg har targeta en friend vil jeg at den skal kaste på vennen.

Og hvis jeg ikke har noe target skal den heale meg.

 

Begge deler uten å miste target så klart, skal bruke dette på alle healing spellsa mine, men da kan jeg bare modifisere litt =D

 

Håper noen får til dette =D

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Prøv med:

 

/cast [help][target=targettarget,help][target=focus,help][target=player] Greater Heal

 

Det skal i allefall caste HW på target om friendly, og ellers kaste HW på targets target (bosses target f.eks). litt usikker på hva den finner på når du ikke har noe target, men jeg tipper den da healer deg. og denne caster spellet på deg selv om du ikke har target.

 

EDIT: ny macro, denne er testet og fungerer, bytt ut Greater Heal (testet med presten min) med hva enn du vil bruke

Endret av DeadbeaT
Lenke til kommentar

sorry for dobbelpost, jeg bare fortsetter der jeg slapp og putter det i en egen post så jeg ikke forvirrer shamanen vår.

 

Tenkte litt fram og tilbake og vil bruke samme macro til å kaste int. fear med disse modifierne: mouseovertarget fear (for å feare critters eller andre i nærheten mens du får en fear på target som ikke bryter på første dmg)

 

/cast [target=mouseover,exists,harm,nodead][harm,nodead] Intimidating Shout

 

den skulle gi fear på mouseover gitt at du har en mouseover som er "harm" og "alive", og ellers kaste int shout dersom target er harm, nodead og du ikke har en mouseover, den burde funke eller hur?

 

edit: burde sikkert fungere for blind, HoJ og slikt også, kan hende noen liker'n.

Endret av DeadbeaT
Lenke til kommentar

den forsøker forresten også å kaste spellet på focus target også dersom det er friendly, før den kaster på deg. prioritetsrekkefølgen er altså:

 

1-target om friendly

2-target of target om friendly

3-focus target om friendly

4-self

 

bare fjern [target=focus,help] om du driter i å prøve å kaste på focus.

Lenke til kommentar

Nå om dagen bruker jeg en fin charge/intercept + hamstring macro som ser slik ut:

 

#show [combat] Intercept; Charge

/cast [nocombat,stance:1] Charge; [combat,stance:3] Intercept; [nocombat,nostance:1] Battle Stance; [combat,nostance:3] Berserker Stance

/stopcasting

/cast hamstring

 

Er det mulig å få inn, if target friend cast intervene? Regner med det går, vet bare ikke hvordan det skrives inn...

Lenke til kommentar
Hei, har lyst til å lage meg ein shadow priest, men frykter at det vill bli vanskelig å finne party til 5 man instancer. Er dette tilfellet eller blir shadow priest akseptert som dps i små instancer ?

 

Argh skulle poste den i priest tråden :(

Endret av albions
Lenke til kommentar
Nå om dagen bruker jeg en fin charge/intercept + hamstring macro som ser slik ut:

#show [combat] Intercept; Charge
/cast [nocombat,stance:1] Charge; [combat,stance:3] Intercept; [nocombat,nostance:1] Battle Stance; [combat,nostance:3] Berserker Stance; [target=friendly,nostance:1] defensive stance; [target=friendly,stance:2] intervene
/stopcasting
/cast [target=hostile] hamstring

Er det mulig å få inn, if target friend cast intervene? Regner med det går, vet bare ikke hvordan det skrives inn...

Slik, er det ikke?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan lage en macro hvor du stomper alle 4 forskjellige totems samtidlig?

F.eks

Stoneskin

Wrath of Air

Wrath

og

Mana Spring?

 

Veldig irritabelt egentlig å måtte stompe alle 1 etter 1 med trykk av musa :p Grunnen til at jeg har blitt lat er fodri jeg fikk 2/8 T6 i går og trenger auto stomping for den fete set bonusen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...