Gå til innhold

Den nyttige macrotråden

Anbefalte innlegg

Trenger en hunter macro som gjør følgende: Bruker Devilsaur Eye, Rapid Fire og så Aimed shot.

Det jeg har foreløpig er:

/script UseInventoryItem(13)

/script StopSpellCasting("Devilsaur Eye")

/cast Rapid Fire

/script StopSpellCasting("Rapid Fire")

/cast Aimed Shot

Den funker, men jeg må trykke to ganger... Noen som vet hvordan jeg får den til å funke på ett trykk?

6056756[/snapback]

Sannsynligvis fordi en eller flere actions trigger global cooldown.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger en hunter macro som gjør følgende: Bruker Devilsaur Eye, Rapid Fire og så Aimed shot.

/cast Rapid Fire

/cast Aimed Shot

Den funker, men jeg må trykke to ganger... Noen som vet hvordan jeg får den til å funke på ett trykk?

6056756[/snapback]

Ettersom det er 2 spells som du caster, så må du trykke 2 ganger. Er ingen måte å unngå det. Samme med FD+trap macro. Må trykke 2 ganger for at den skal fungere.

Lenke til kommentar

Funker jo greit å skru på Emergency Monitor i CTRA til å være på utenfor raid også, litt tungvint. Er vel slik du targeter og healer med en macro?

/script CT_RA_Emergency_TargetMember(1);

/cast Flash Heal

Jeg hadde en addon engang som bare viste folk i EM om de var i range, du verden så lett å macroe seg igjennom instancer. Freeriding til det ytterste, og ser fremdeles fint ut på healing done meter, som folk flest dømmer skills fra :)

Lenke til kommentar

/cast Rapid Fire

/cast Aimed Shot

6056756[/snapback]

Ettersom det er 2 spells som du caster, så må du trykke 2 ganger. Er ingen måte å unngå det. Samme med FD+trap macro. Må trykke 2 ganger for at den skal fungere.

6059451[/snapback]

Det skulle man tro, men jeg fikk den til å fungere. Hvis du setter den til å caste Rapid Fire først, så trinket, så aimed shot - fungerer den :) Sikker pga de ikke deler global cd...

edit:leif

Endret av superreven
Lenke til kommentar

/cast Polymorph

/p Sheeping %t, don't hit it

Den fungerer også. Skal du bare kaste en spell, fungerer /cast utmerket. Infact, om du har oppe macro vinduet og spellbook samtidig, kan du shitklikke på en spell, og kommandoen for å kaste den spellen dukker opp automatisk i macro vinduet.

Lenke til kommentar

/script UseInventoryItem(GetInventorySlotInfo("Trinket0Slot"));

/script SpellStopCasting();

/cast Arcane Power

/cast presence of mind

/cast frostbolt

Kommer an på i hvilke trinketslot du har ZHC, 0 eller 1. Har ikke testa.

Arcane Power utløser ikke global cooldown etter hva jeg vet, dog spiller jeg ikke mage. Er da rimelig sikker på å ha blitt instagibbed en del ganger av løpende mager med arcane power grafikk rundt seg. Vet ikke om den vil funke om du løper, da er det mulig du må trykke flere ganger(dog uten cooldown, bare trykk fort). Slik fungerer ialfall NS macroer for druids.

Har du Talisman of Ephemeral Power kan du jo slenge på:

/script UseInventoryItem(GetInventorySlotInfo("Trinket1Slot"));

Endret av Superslask
Lenke til kommentar
Funker jo greit å skru på Emergency Monitor i CTRA til å være på utenfor raid også, litt tungvint. Er vel slik du targeter og healer med en macro?

/script CT_RA_Emergency_TargetMember(1);

/cast Flash Heal

Jeg hadde en addon engang som bare viste folk i EM om de var i range, du verden så lett å macroe seg igjennom instancer. Freeriding til det ytterste, og ser fremdeles fint ut på healing done meter, som folk flest dømmer skills fra :)

6060166[/snapback]

Finnes det en måte å sjekke om 1. på lista har mistet mer en feks. 1000 health og evt. gå videre til 2. og gjøre det samme?

Edit: Har sett litt på wowwiki og wow-api'en, og har funnet et par relevante funksjoner. Er usikker på LUA-syntaks, kunne en eller annen satt det sammen skikkelig for meg? :)

For i = 1, 5;

CT_RA_Emergency_TargetMember(i);

local Health = UnitHealthMax(%t) - UnitHealth(%t);

if Health > 1000 then CastSpellByName("Flash Heal");

next i

Poenget er å lage en loop og sjekke alle 5 på CT emergency monitor-lista og finne den første med 1000 eller mer health fra maks, for så å heale.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

/tar CT_RA_Emergency_TargetMember(1);

else /tar CT_RA_Emergency_TargetMember(2);

osv...

Vil det funke da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...