Gå til innhold

Den nyttige macrotråden


Anbefalte innlegg

Kopierte fra min egen tråd på guildforumet under druid seksjonen:

 

To buff your target with the highest rank of MotW that his level can take:

/script r=7; l={1,10,20,30,40,50,60}; t=UnitLevel("target"); if (UnitExists("target")) then for i=r,1,-1 do if (t>=l[i]-10) then CastSpellByName("Mark of The Wild(Rank "..i..")"); break;end;end; else CastSpellByName("Mark of The Wild(Rank "..r..")"); end

 

Same thing for thorns:

/script r=6; l={6,14,24,34,44,54}; t=UnitLevel("target"); if (UnitExists("target")) then for i=r,1,-1 do if (t>=l[i]-10) then CastSpellByName("Thorns(Rank "..i..")"); break;end;end; else CastSpellByName("Thorns(Rank "..r..")"); end

I have exanged the buffs on my hotbars with these macroes. SelfCast addons don't tend to work with these, but it's only 2 buffs.

 

To have Nature's Swiftness and Healing Touch in one button, that means you push one button and instaheal yourself:

/script CastSpellByName("Nature's Swiftness");
/script SpellStopCasting();
/script TargetUnit("player");
/script CastSpellByName("Healing Touch(Rank 10)");
/script TargetLastTarget();

This heals yourself, but if you want to do that to your current target:

/script CastSpellByName("Nature's Swiftness");
/script SpellStopCasting();
/script CastSpellByName("Healing Touch(Rank 10)");

 

For some usefull macroes to prevent us innervating / ressurecting same player:

/cast innervate
/5 %t has been Innervated!

/cast rebirth
/5 ressing %t

Note that /5 is my adadruid channel, for you it might aswell be 6 or 7.

 

A Healing Touch macro made by Velanth(atleast posted) which heals you with the right rank of Healing Touch according to your current health:

/script p="player";d=UnitHealthMax(p)-UnitHealth(p);H={44,103,224,413,647,838,1053,1347,1699,2107};for i=10,1,-1 do if d>H[i] then TargetUnit(p);CastSpellByName("Healing Touch(Rank "..i..")");TargetLastTarget();break;end;end;

I never use this however, this is because I always choose from different ranks from who and when I'm healing.

 

And for my freeriding macro. I use CTRA emergency monitor(you find it under options somewhere) and an inrange addon which only shows people on that monitor if they are in range. Now, we need to target the first member on that list(thanks Foosi), and then we can continiue with /cast blabla:

/script CT_RA_Emergency_TargetMember(1);
/cast Healing Touch(rank 4)

Optional is to add /script ClearTarget(); at last to clear your target. I have 2 versions of this macro, difference is only which rank of Healing Touch.

Note that this is ONLY valuable for use on trashmobs, as on bosses you can't slack off with easy healing. The only exception I have found is on Firemaw, healing rogues. They now have a route which will always keep them in line of sight of you(if you are on rogue duty), and they will steadily loose health. Using this macro here makes it so much easier. But again, DO NOT use this macro elsewhere as it makes you lazy and eventually makes you a bad healer.

 

One thing I want you to make, is the macroes which tells who you innervate and ressurect. More then once have I and others used 2 innervates on same guy, and even 2 rebirths.

 

Thanks to those who made some of the macroes.

 

Edit:

 

Cropped from Klydan:

/script var = 0 for i=1,16 do if UnitBuff("target", i) then if string.find(UnitBuff("target", i), "Rejuvination") then var = 1 end end end if var == 0 then CastSpellByName("Rejuvination") end

Checks if target has Rejuv on him/her before casting. If he/she has that, it doesen't cast Rejuvination.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om en macro sånn ca:

 

/target

/cast faerie fire rank X

 

funker mot rogues? Jeg mener, jeg kan jo se de akkurat før de cheap shotter (er druid med rank 7 gloves atm) men rekker ikke å "Tabbe" de og kaste før de cheap shotter etc... trenger jeg eventuelt noe etter /Target eller holder det? Tenkte det funket akkurat som Tab (select nearest enemy).

 

Vet ikke om noen har postet det, men jeg har en jævlig fin healing macro på Broodlord og Ebonroc hvor man konstant bytter MT og de tar massiv skade.

 

(ok, fant den ikke, men hvis noen trenger kan jeg poste den)

Lenke til kommentar

Er det mulig å lage en macro som åpner chat-linja med forhåndsinnsatt skrift som: *Low whisper* | [strek viser blinkende strek der neste tegn skal skrives] , *Harsh voice* | etc?

 

Spiller på RP-server, og innimellom er det vanskelig å vite hvilken måte en person snakker til deg på, og da om man har en del ferdiglagde istedet for å skrive inn, og så ctrl+c ctrl+v, og da rett etter igjen skifte til en annen måte å snakke på er det tungvint...

Lenke til kommentar
Er det mulig å lage en macro som åpner chat-linja med forhåndsinnsatt skrift som: *Low whisper* | [strek viser blinkende strek der neste tegn skal skrives] , *Harsh voice* |  etc?

 

Spiller på RP-server, og innimellom er det vanskelig å vite hvilken måte en person snakker til deg på, og da om man har en del ferdiglagde istedet for å skrive inn, og så ctrl+c ctrl+v, og da rett etter igjen skifte til en annen måte å snakke på er det tungvint...

5609958[/snapback]

Ingen som vet?

 

Blir jo en macro omtrent som /s *low whisper* [insert text] bare at jeg vil at macroen skal bare få opp chaten med eksempelvis *low whisper* skrevet inn alerede slik at jeg kan fortsette å skrive.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å eksperimentere med en polymorph (sheep) macro. [..]

/script S=UnitSex("target"); L=UnitLevel("target");N=UnitName("target"); U=UnitCreatureType("target"); if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if S then T="Polymorphing Female Lvl[["..L .. N .. "]]!!"; CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");end; if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if (S~=1) then T="Polymorphing Male Lvl[["..L .. N .. "]]!!"; CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");end; if ((N=nil) or (U~="Humanoid" and U~="Beast")) then T="Now Sheeping, " .. N .. " is " .. U; end; SendChatMessage(T,"party"); end;

3730165[/snapback]

 

 

Er ikke denne langt over 255 tegn?

5512877[/snapback]

 

545 med spaces.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å eksperimentere med en polymorph (sheep) macro. [..]

/script S=UnitSex("target"); L=UnitLevel("target");N=UnitName("target"); U=UnitCreatureType("target"); if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if S then T="Polymorphing Female Lvl[["..L .. N .. "]]!!"; CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");end; if(N~=nil) then if (U=="Humanoid" or U=="Beast") then if (S~=1) then T="Polymorphing Male Lvl[["..L .. N .. "]]!!"; CastSpellByName("Polymorph(Rank 3)");end; if ((N=nil) or (U~="Humanoid" and U~="Beast")) then T="Now Sheeping, " .. N .. " is " .. U; end; SendChatMessage(T,"party"); end;

3730165[/snapback]

 

 

Er ikke denne langt over 255 tegn?

5512877[/snapback]

 

545 med spaces.

5650344[/snapback]

 

Er en addon som heter SuperMacro elns som gjør det mulig for mange flere tegn.

Lenke til kommentar
Kan hende det har blitt tatt opp før, men hvordan binder jeg trinkets til en macro? som ZHC og ToEP med Arcane power? :dribble:

 

 

EDIT: Ingen nei  :cry:

5713895[/snapback]

 

/script UseInventoryItem(GetInventorySlotInfo("Trinket0Slot"));

/script SpellStopCasting();

/script UseInventoryItem(GetInventorySlotInfo("Trinket1Slot"));

/script SpellStopCasting();

/cast Arcane Power

 

:)

Lenke til kommentar
På pet-baren til Impen min så har jeg mistet "Phase shift" den har forsvunnet fra pet-baren.. Er det mulig å få en macro for denne (phase shift), og hva må skrives?

5733443[/snapback]

 

 

KK. Det du må gjøre er: Når du har impen ute, trykker du "c" så er det en tap som heter pet. Der vil du finne alle fire spells som din pet har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...